Ovo su 4 rečenice zbog kojih svađa najčešće eskalira

Rasprave i svađe su česta pojava u svakodnevnoj komunikaciji i nije prijatno da budemo učesnici, kao ni pasivni posmatrači. Činjenica je da ne možemo stalno da ih izbegnemo, ali možemo da sprečimo dalju eskalaciju i pokušamo da nađemo najbolje moguće rešenje. U takvim situacijama ne treba optuživati sagovornika, već ga saslušati i nadovezati se na ono što kaže.

Često kada "uđemo u vatru" sa partnerom, roditeljima ili kolegom na poslu,  kategorično branimo svoj stav, napadamo njihova mišljenja. Neretko svi vičemo, pričamo u glas. Priznaćete da ovakve situacije se završe ljutnjom i lupanjem vratima i ne dovode nas do rešenja. 

U momentima rasprava i svađa preporučljivo je da za početak pokušamo da izbegnemo sledeće fraze, jer one mogu podstaći i dovesti svađu na viši nivo. 

Imajmo na umu da nije poželjno da tada govorimo ovako direktno, jer jasno impliciramo da ulazimo u sukob: ""Jedan od glavnih pokazatelja da je sagovornik izneo validne argumente, jeste upotreba optužujućeg jezika sa naše strane", kaže Met Abrahams, predavač na Stanfordu.

Saslušati sagovornika, pa izneti svoje mišljenje 

Rečenice koje optužuju drugu osobu, neće pomoći da smirimo zategnut odnos i možda pronađemo rešenje. Zato, umesto njih treba da pribegnemo drugačijoj metodi - da saslušamo sagovornika i onda da se nadovežemo na ono što je rekao: "Mislim da je veoma važno da čujemo šta druga strana ima da kaže i dodamo ono što želimo da mi istaknemo", ističe Abrahams, a prenosi Si-En-Bi-Si.

Stručnjak navodi slikovit primer. Ako se sa nekim raspravljamo oko politike, poželjno je da čujemo šta kaže, čak iako se ne slažemo sa njim i onda da iznesemo svoju stranu priče:

"U životu nas očekuju razna neslaganja sa ljudima, ali treba da se podsetimo da mišljenja drugih ljudi nisu pogrešna i ne ukazuju da neko ima nešto protiv nas. Važno je cenimo razlike u mišljenjima, kaže Abrahams.

Prema stručnjaku optužujuće fraze i rečenice u raspravama zameniti sa:

Takođe, Abrahams naglašava da možemo da se pripremimo za teške razgovore. Treba da shvatimo da se tada radi o nekom "gorućem" pitanju ili situaciji, a ne o nama: "Fokusirajte se na temu, a ne na osobu. Budite orijentisani na sadašnjost. Pokušajte da ne iznosite argumente iz prošlosti. Gledajte na to kao na problem koji treba rešiti, a ne kao bitku koju treba dobiti", pojašnjava.