Društvene mreže su danas jedan od najuticajnijih vrsta marketinga, a s obzirom da je dostizanje estetskog savršenstva cilj milionima ljudi širom sveta, samo jedna uspešna, viralna objava pre i posle plastične operacije može biti dovoljna da privuče mnoštvo novih klijenata.
Kada na fotografiji uporedimo nečije "staro" i "novo" lice, razlike su vrlo očigledne i lako možemo da se upustimo u zamišljanje o sopstvenoj idealnoj transformaciji. Međutim, veliki broj ovakvih objava ne prikazuje potpunu istinu o zaceljivanju ožiljaka i generalnom procesu zarastanja, a na nekim fotografijama su detalji "novog lica" suptilno izmanipulisani, kako bi se prikaz rezultata vizuelno poboljšao.
Jedna studija iz 2021. godine, u kojoj su plastični hirurzi analizirali na stotine ovakvih objava, je pokazala da je oko 97 odsto fotografija "posle" operacija (iako su napravljene na isti način, u istoj prostoriji) imalo drugačije osvetljenje, izraze lica, poziciju glave klijenta, drugačiju šminku i frizuru.
Svi navedeni faktori mogu da imaju veliki uticaj na percepciju izgleda lica: osvetljenje i šminka pomažu da koža izgleda besprekorno, određena frizura može da prikrije ožiljke od fejsliftinga, osmeh podiže jagodice...
Zašto bi profesionalci uveli izmene na ovaj način? Analize su pokazale da glavni razlog može biti povećan broj pratilaca i onlajn interakcija, jer su nalozi na kojima je zabeležen najveći broj manipulisanih fotografija imali bolji uspeh na mrežama.
U nekim slučajevima, posmatranje rezultata pre i posle pod drugačijim osvetljenjem i pozama može da se koristi u obrazovne svrhe, ali potencijalni klijenti mogu da steknu nerealnu sliku o procesu isceljenja (koji može imati komplikacije, da traje mesecima ili čak godinama), ali i samim mogućnostima plastične operacije.
Ovakav sadržaj može da podstiče prevelika i idealizovana očekivanja, koja loše utiču na zadovoljstvo klijenata ako njegovi rezultati ne izgledaju isto kao oni sa fotografija. Zbog toga je preporučljivo da svako ko razmatra bilo koju vrstu zahvata pažljivo analizira fotografije na profilima klinika, da, ako se ipak odluči za neku proceduru, ode na konsultacije i informiše se o realnim mogućnostima zahvata i mesecima koji dolaze nakon njega.
Isto tako, potrebno je da stručnjaci uvek naglase da li je određena fotografije izmenjena, kao i i koliko vremena je prošlo između prikaza klijenta "pre" i "posle", da ne bi došlo do nedosledne interpretacije objave.