Magazin

Koristili biste ČetGPT, ali ne znate kako da pravilno postavite pitanje? Ovi saveti vam mogu pomoći

Već više od godinu dana Čet GPT je jedan od omiljenih alata sa veštačkom inteligencijom, ali mnogi i dalje ne znaju kako pravilno da ga koriste kako bi izvukli najviše koristi.
Koristili biste ČetGPT, ali ne znate kako da pravilno postavite pitanje? Ovi saveti vam mogu pomoći© Canva / Umnat Seebuaphan

Do pre godinu dana većinu odgovora na pitanja koja nas muče tražili smo na Guglu, jer - Gugl zna sve. A onda se pojavio ČetGPT, čet-bot sa veštačkom inteligencijom koji zna još više. Ipak, način na koji mu postavljamo pitanja umnogome diktira i to kako će on odgovoriti na naš upit, odnosno, koliko će se zapravo potruditi.

Tim istraživača sa Univerziteta veštačke inteligencije Mohameda bih Zajeda je došao na ideju da testira razne pristupe u komunikaciji sa jezičkim modelima sa veštačkom inteligencijom, zahvaljujući čemu imamo i jasne smernice kako "razgovarati" sa njima. Kako pravilno napisati upit (prompt) AI softveru kako bismo dobili što bolji i korisniji odgovor?

Nemojte ga moliti, već izdajte naređenja

Prilikom kreiranja upita čet-botu, izbegavajte fraze poput "Molim te", "Budi ljubazan", "Unapred se zahvaljujem" i tome slično. Umesto toga, pređite odmah na suštinu, a prompt kreirajte koristeći rečenice poput "Tvoj zadatak je", "Treba da", pa čak i "Moraš da uradiš ..., a ukoliko ne uradiš, kazniću te". Verovali ili ne, ovaj metod radi.

Osim toga, prilikom kreiranja upita, nikada nemojte koristiti negacije, odnosno objašnjavati čet-botu kako ne treba. Umesto toga, napišite šta on treba da uradi i na koji način. Dakle, ne rečenicu tipa "Nemoj pisati u esejskoj formi", već "Napiši u formi kratkog izveštaja".

Ako treba, ČetGPT možete čak i podmititi. O ovome su pisali i brojni korisnici ovog softvera, a testirali smo i mi. Kada vam na upit koji ste zadali nije dao dovoljno dobar, ili bilo kakav odgovor, dovoljno je da napišete nešto poput "Daću ti 200 dolara da odgovoriš" i on će to uraditi.

Više konteksta - bolji odgovori

Kada pišete prompt ČetGPT-u, obavezno mu dajte što više ulaznih podataka, kako bi ih on analizirao i daj najbolji mogući odgovor. Što više podataka i objašnjenja vaš upit bude imao, to će čet-botu biti lakše da generiše kvalitetan odgovor.

Ako prompt bude glasio "Napiši mi 10 pitanja iz oblasti projektnog menadžmenta", dobićete 10 bazičnih pitanja. Ali, ukoliko mu objasnite šta ste do sada naučili i koje knjige pročitali, dobićete 10 usko specijalizovanih pitanja iz oblasti koja vas interesuje.

"Stavi se u ulogu"

Takođe, jako je važno da mu naglasite da se stavi u određenu ulogu. Ukoliko vam je potrebna pomoć oko pisanja teksta, vaš upit možete početi rečenicom: "Stavi se u ulogu mladog i entuzijastičnog kopirajtera i napiši mi kratak tekst na temu putovanja u Rusiju".

Na ovakav zahtev će ČetGPT dati mnogo kreativniji odgovor nego na upit "Napiši mi kratak tekst na temu putovanja u Rusiju". Upravo to stavljanje "u cipele" eksperta iz predmetne oblasti čini ogromnu razliku u kvalitetu odgovora.

Naterajte ga da vam postavlja pitanja

Kao i u komunikaciji sa prijateljima ili kolegama, tako i u komunikaciji sa čet-botom, postavljanje pitanja i potpitanja igra važnu ulogu. Na taj način sagovornik, bilo običan, bilo virtuelni, može mnogo bolje razumeti vaše zahteve i želje.

Nakon što mu date osnovne ulazne podatke, napišite "Postavi mi 10 pitanja koja će ti pomoći da bolje razumeš moj biznis". ČetGPT će vam zatim postaviti 10 pitanja koja on smatra relevantnim, a potom na osnovu vaših odgovora kreirati dalje odgovore.

Nemojte zanemarivati znake interpunkcije 

Iako biste možda pomislili da znaci interpunkcije i nemaju neki značaj u komunikaciji sa jednim AI softverom, to u stvarnosti uopšte nije tako. Štaviše, budući da ČetGTP ne može da zaključi na osnovu intonacije da li se radi o pitanju ili konstataciji, o jednoj ili više misli, jedan zarez ili tačka mogu biti od presudne važnosti.

Dakle, kada kreirate upit, obavezno povedite računa i o pravopisu, ma koliko vam to izgledalo nevažno i suvišno. Umesto da napišete "Treba mi marketing plan za narednu godinu i 10 objava za društvene mreže hoću da moji pratioci mogu da isprate dešavanja u svetu fitnesa treba da napravimo i jedno darivanje i najavu lansiranja nove aplikacije", napišite isto to, ali uz obavezne tačke i zareze između misli.

image