Kada je reč o pranju automobila u zimskim uslovima, mišljenja su podeljena. Jedni smatraju da četvorotočkaša treba prati što češće, kako se prljavština i so ne bi zadržavala i štetila automobilu, dok su drugi mišljenja da u hladnim zimskim mesecima pranje kola ipak treba izbegavati. Ko je u pravu? Univerzalan odgovor na ovo pitanje ne postoji, ali je nemački auto klub ADAC dao smernice.
Koliko često treba prati automobil u zimskim mesecima
Učestalost pranja automobila u zimskim mesecima ne bi trebalo da se razlikuje od učestalosti u letnjem periodu. Pre svega jer je čist automobil vidljiviji od prljavog, posebno u lošim vremenskim uslovima. Međutim, uvođenjem obaveznih dnevnih svetala (koja su na novijim automobilima čak i LED) ova prednost čistog automobila kao da je pala u drugi plan.
Da li je istinita tvrdnja da so koja se posipa po putevima izaziva oštećenja na automobilu? I da i ne. Sama po sebi so ne može u velikoj meri oštetiti vozilo, osim ukoliko na karoseriji nema već postojećih oštećenja ili znakova korozije. Dakle, vozila koja su novijeg datuma i bez postojećih ogrebotina ili pohabanih delova nisu u tolikom riziku kao starija vozila, koja su već u određenom stepenu korodirala.
Kada ne treba prati automobil u autoperionicama
Stručnjaci ne preporučuju da se automobili peru kada je spoljašnja temperatura vazduha ispod 10 stepeni Celzijusa. Budući da je temperatura vode iz "pištolja" najčešće između 10 i 30 stepeni, pranje ne prija ni jednom delu vozila, a ukoliko se ne vodi dovoljno računa, ono lako može isprovocirati niz problema.
Najviše su na udaru farba i lak kojima su četvorotočkaš prekriven, a koji je osetljiv na nagle i drastične promene temperature, i, naravno, stakla, koja zbog velike razlike u temperaturi mogu jednostavno da puknu. Osim toga, "žrtve" vruće vode mogu biti i gumene trake oko vrata automobila (kederi), koje takođe mogu popucati kada nakon pranja izađete na hladan vazduh.