Onlajn bonton: glasovne poruke i emotikoni

Navike ljudi u komunikaciji preko društvenih mreža i instant mesindžera imaju svoja nepisana pravila. Šta ljudi misle o glasovnim porukama, greškama sagovornika u kucanju, ali i o obaveštenjima, pokazalo je jedno istraživanje u Rusiji.

Čini se da je telefonski razgovor sasvim izašao iz mode i zamenjen je slanjem poruka. Korišćenje ovog vida komunikacije drastično se povećalo, a praktikuju ga svi uzrasti, pa ljudi radije biraju da pošalju poruku ukoliko za to postoji opcija.

"Seckanje" jedne poruke na nekoliko delova nervira svakog trećeg ispitanika, a greške u kucanju primećuje više od polovine ali im one ne smetaju. 

Kada šalju govorne poruke, skoro polovina ispitanika smatra da nije potrebno da prethodno pitaju sagovornike da li imaju priliku da ih saslušaju. Nasuprot tome, 21 procenat učesnika istraživanja se ljuti kada nema priliku da presluša dobijenu poruku. Automatska transkripcija glasovnih poruka u tekst, mogla bi da poboljša odnos prema glasovnim porukama, smatra dve trećine ispitanih.

Skoro svi učesnici israživanja rekli su da koriste stikere i emotikone u prepiskama - 72 procenta u dopisivanju sa prijateljima, više od pola u porodičnim grupama, nešto manje u poslovnim konverzacijama i sa poznanicima. Smatra se da dodavanje emotikona i stikera pomaže da se porukama da dodatno značenje, a dobra su zamena za brz odgovor na poruke.

Brz tempo života, stvorio je i nov način komuniciranja u okviru koga ljudi sami stvaraju pravila. Možda bi ipak bilo potrebno, makar u domenu poslovne komunikacije, ova pravila formulisati. Reči mogu biti pogrešno protumačene, poruke mogu biti nepotpune i granice lepog ponašanja mogu biti prekršene a da to niste ni znali.

Pravila komunikacije na onlajn grupama:

Koristite grupu isključivo za ono za šta je namenjena

Potrudite se da pišete gramatički ispravno i jasno