Magazin

Rečenice i fraze koje najviše nerviraju osobe kojima šaljemo imejl

Društvene mreže su veoma popularne u domenu svakodnevne komunikacije, ali što se tiče poslovnog dopisivanja u tome i dalje prednjače imejlovi. Tokom godina, od kada se koristi elektronska pošta, učili smo kako se pravilno piše i koja pravila važe za nju, ali smo se i malo opustili. Tačnije, dozvolili smo da u pisanu poslovnu korespodenciju "zađu" fraze, rečenice ili simboli kojima tu nije mesto i koje posebno nerviraju ljude.
Rečenice i fraze koje najviše nerviraju osobe kojima šaljemo imejl© Brett Jordan/unsplash

Svakodnevno šaljemo imejlove šefovima, kolegama, klijentima. Počinjemo sa "Poštovani", zatim kratko predočimo svrhu mejla, završimo pozdravom i potpisom. Ovako bi najopštije izgledalo kako jedan mejl treba da se napiše, ali se dešava da tu stavimo neki smajli ili klijenta pitamo "Kako ide posao" ili "Šta ima kod njega".

Ovakve i slične rečenice mogu da nerviraju osobe kojima pišemo mejl. Anketa kompanije Imejltulster to upravo otkriva - postoji niz stvari koje možda pišemo u svojim imejlovima, a koje ljudima "idu na živce".

Na vrhu liste ono što posebno izluđuje ljude jeste pogrešno napisano ime (24, 4 odsto), a zatim slede:

  • Korišćenje emotikona ili smajlija u imejlovima (21,6 odsto)
  • Nazivanje nekoga po imenu svog kućnog ljubimca u imejlu (20,5 odsto)
  • Uključivanje gifova ili mimova (18 odsto)
  • Previše korišćenje uzvika (17,3 odsto)
  • Kada stvaljamo ljude u prepisku, odnosno u CC ili BB polje (16,9 odsto)
  • Korišćenje pozdrava poput "Šta ima" i drugih nepersonalizovanih pozdrava (15,7 odsto)
  • Bez pozdrava na početku imejla (13,1 odsto)
  • Ne završavajući imejl potpisom (9,5 odsto)

Zanimljivo je da ovo istraživanje otkriva da rezultati variraju od generacije do generacije. Na primer, kada je u pitanju upotreba emotikona u imejlovima, veliki broj ispitanika milenijalaca smatra da su oni neprikladni za mejlove, dok pripadnici generacije Zed tu ne vidi neki problem, piše Fast kompani.

Loš pravopis i predugački mejlovi posebno nerviraju ljude

Malo odstupanje od poslove korespodencije u imejlu, može da "zapara oči". Interpunkcija treba da je na svom mestu - stavljanje tri tačke posle svake rečenice, izostavljanje razmaka posle zareza, pisanje velikim slovima jednostavno nervira ljude. Takođe, ukoliko smo opširni i opisujemo sve "na daleko i na široko", sigurno ćemo izazvati kolutanje očiju kod osobe kojoj pišemo. Odgovaranje na mejl kad zato nema potrebe i pozivanje odmah posle slanja takođe je nešto što ne treba raditi. 

image
Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration 0:00
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
Â
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
      • Quality
      Live