Krajem novembra prošle godine, pesma "Moja marmelada", koju izvodi Katja Lejl, dospela je na treće mesto top liste muzičke striming platforme "Spotifaj". Ova pesma je isprva bila veliki hit u Rusiji pre dve decenije, ali joj je interesantan zimski trend #slavicgirl sada vratio popularnost među novim generacijama.
Ko su "slovenske devojke"
Krznena bunda i šubara prirodnih boja, crveni karmin i rumeni obrazi su glavni elementi estetike "slovenske devojke". Na hiljade korisnica TikToka i Instagrama su se pridružile ovom trendu, u kome se snimaju uz pratnju prethodno navedene pop numere. Neke od devojaka koje učestvuju u trendu su zaista poreklom iz Rusije, Istočne ili Jugoistočne Evrope, ali ima i onih koje dolaze iz drugih krajeva sveta i jednostavno uživaju u estetici.
Ipak, to nije dovoljno: Da bi neko bio "slovenska devojka", pored prethodno navedenih vizuelnih elemenata, važno je i da ima adekvatan način razmišljanja.
Prema sadržaju brojnih kreatora koji su odlučili da ovaj trend predstave svetu, "slovenska devojka" je samouverena, ali rezervisana - nikada neće da pokazuje previše emocija, retko će da se nasmeje (jer ne voli da se smeši isključivo iz pristojnosti, već samo kada je za to raspoložena), voli luksuz i voli da se ulepšava, očekuje da će njen muškarac da je obožava, poštuje, da joj kupuje poklone (to je, ipak, posao "jačeg pola")...
Drugim rečima, "slovenska devojka" može biti bilo ko, sve dok može da imitira tipičan izgled i "iskarikirano" ponašanje devojaka koje dolaze iz navedenih područja.
Trendu su se pridužile devojke širom sveta i interesantno je da se neki elementi poklapaju i sa trenutno aktuelnim zimskim trendom "žene mafijaša", kao što su krznene bunde i sklonost ka doterivanju. Međutim, ono što čini pojavu "slovenske devojke" posebno zanimljivom je to što je zasnovana na određenom geografskom području i stereotipima vezani za kulture ovih naroda, a ne na stilu/pričama iz popularne kulture.
Nije poptuno jasno zašto je baš ovaj trend postao toliki hit, posebno među mlađim generacijama, ali je fascinanto da privlačna estetika i jedna energična ruska pesma mogu da utiču na kolektivnu svest i menjaju popularni sadržaj na internetu.
"Danas, u uslovima takozvanog ukidanja svega ruskog, jedna pesma na ruskom je uzela maha na svetskim listama. Očigledno joj je došlo vreme. Uvek sam govorio da će, zahvaljujući našoj kulturi, jednog dana mnogi zbunjeni ponovo okrenuti lice Rusiji. Ljudi ne žele ukidanje ruske kulture, oni je vole, što je dokazao uspeh pesme "Moja marmelada" 20 godina nakon njenog objavljivanja", rekao je nedavno za javnost muzički producent i autor ove pesme Maksim Fadejev.