Magazin

Četbot naučio da psuje, naziva sebe beskorisnim i kritikuje firmu za koju radi

Londonska firma za dostave DPD onemogućila je deo svog onlajn čet-bota, koji pokreće veštačka inteligencija (AI), nakon što je nezadovoljni kupac uspeo da nauči AI da psuje i kritikuje kompaniju, preneli su danas britanski mediji.
Četbot naučio da psuje, naziva sebe beskorisnim i kritikuje firmu za koju radi© freepik/rawpixel.com

Muzičarka Ešli Bošam (30) pokušavala je da pronađe nestalu pošiljku, ali nije uspela da dobije korisne informacije od čet-bota, prenosi Gardijan.

Zbog toga je odlučila da se malo zabavi i počela je da eksperimentiše kako bi otkrila šta sve može da uradi čet-bot i tada je, prema njenim rečima "počeo haos".

Za početak, zamolila je AI da joj ispriča vic, ali je ubrzo otišla dalje i naterala čet-bota i da napiše pesmu u kojoj kritikuje kompaniju.
Nakon nekoliko sledećih razmena čet-bot je počeo da psuje, a potom i da kritikuje svoju kompaniju - i sebe.
Opisujući čet-bot, ona je napisala na platformi Iks (Tviter): "Potpuno je beskoristan da odgovori na bilo kakva pitanja, a kada sam ga zamolila sa zadovoljstvom je proizveo pesmu o tome koliko su i on i zaposleni u firmi za dostave DPD užasni kao kolektiv, da bi posle nekoliko upita čet-bot počeo i da psuje".

Kopanija DPD koja koristi veštačku inteligenciju u svom onlajn četu za odgovaranje na pitanja, dala je saopštenje da je novo ažuriranje bilo uzrok neuobičajenog ponašanja četbota i da je AI element odmah stvaljen van funkcije.

Muzičarka je objavila post o ovome koji je imao 800.000 pregleda za 24 sata.

image