Evo šta bi konobari voleli da radite kao gost u restoranu

Da li pucnete prstima kada zovete konobara i nikada ne ostavljate bakšiš? Možda neke od ovih navika nama deluju prirodno, ali su zapravo veoma nepristojne i mnogim radnicima u restoranu predstavljaju dodatne izazove i stres. Uz to, savremeno doba donosi brojne promene u bontonu, tako da postoji nekoliko stvari na koje možemo da obratimo pažnju kako bismo bili "dobar gost" i pokazali poštovanje prema osoblju i mestu u kome jedemo.

Svako ko je radio u ugostiteljstvu može da potvrdi da ova vrsta posla nije nimalo laka: Pored (očiglednog) fizičkog, tu je i mentalni napor koji osećaju radnici u restoranima širom sveta, zbog velike količine posla, neprijatnih mušterija...

Srećom, nije potrebno mnogo napora da budemo učtivi i pratimo neka osnovna pravila bontona u restoranu. Na ovaj način ne samo što ublažavamo pritisak koji radnici osećaju, već i poboljšamo sopstveno iskustvo:

Poštovanje vremena rezervacije

Pristojnost treba da počne čak i pre nego što uđemo u restoran, to jest kada rezervišemo sto. Ljudi koji nikada nisu radili u restoranu uglavnom ne mogu da zamisle količinu zahteva za izmene rezervacije koje osoblje dobija u toku dana, te kada rezervišemo mesto, najbolje je da budemo poptuno sigurni da nam zakazano vreme i veličina stola odgovara.

Naravno, postoje slučajevi u kojima su izmene neizbežne, a tada je najvažniji naš stav i način komunikacije. Kada smo učtivi i strpljivi tokom menjanja zakazanog vremena ili broja gostiju, automatski olakšavamo posao zaposlenima i ublažavamo stres za obe strane. Zatim je važno da dođemo na vreme, kako ne bismo zadržavali druge ljude i poremetili tok rada restorana. 

Lažne alergije

Profesionalni kuvari za "Hafington post" govore da ne bi trebalo da govorimo da smo alergični na određeni sastojak ako zapravo samo ne volimo njegov ukus. "Alergije shvatamo veoma ozbiljno shvatamo i uvek ulažemo mnogo vremena i pažnje za goste koji kažu da su alergični na određen sastojak. Ako nemate zdravstveni problem, poštedite osoblje od dodatnog posla i stresa i samo izbegnite to jelo," rekla je Roberta Delja, glavni kuvar jednog italijanskog restorana u Engleskoj.   

"Takođe, mnogi dodaci i sosevi se prave u velikim količinama, tako da nije uvek moguće izdvojiti specifične sastojke," dodaje Roberta.

Povišen ton i puckanje prstima

Bez obzira da li je velika gužva u lokalu ili ne, puckanje prstima ili izuzetno povišen ton kada pokušavamo da skrenemo pažnju osoblja je veoma nepristojno. Iako je nekada ovaj "starinski" način dozivanja konobara bio sasvim prihvatljiv, u poslednje vreme se ovaj običaj menja. 

Radnici u industriji ugostiteljstva se svakodnevno suočavaju sa brojnim neprijatnostima, jer mnogi gosti (svesno ili nesvesno) ispoljavaju sopstvene frustracije na njima, tako da ne bi trebalo da produbljujemo njihov stres. Ništa nas ne košta da budemo pristojni - Dovoljno je da podignemo ruku i sačekamo da nas konobar primeti, a ako je u lokalu previše velika gužva, u redu je da ga dozovemo, ali ne glasnim, zapovedačkim tonom. Sigurno je da nas osoblje ne ignoriše, već pokušava da se posveti svakom gostu, tako da moramo biti strpljivi. 

Na kraju, ako vršimo dodatni pritisak na konobara tako što mu namerno dajemo do znanja da smo vrlo nestrpljivi, to ih samo može ometati u radu pogoršati kvalitet usluge. 

Onlajn sadržaj

Danas svako ima priliku da na društvenim mrežama zabeleži sopstvene utiske i oceni određen restoran, ali to ne znači da je u redu da na recenzijama ostavimo samo jednu zvezdicu ako tokom posete nikome od zaposlenih nismo skrenuli pažnju na određen problem i dali im priliku da ga isprave. 

Pored toga, mnogi od nas objavljuju estetski privlačne fotografije svog obroka na Instagramu, ali vrlo retko se setimo da spomenemo ime restorana koji je zaslužan za naše jelo (i lepu objavu). Kuvarima i lokalu je veoma značajno da dobiju ovu vrstu "indirektne promocije", a od nas ne zahteva mnogo vremena ni truda. 

Bakšiš 

Mnogi profesionalci u industriji veruju da: Ako imaš sredstva da jedeš u restoranu, onda imaš sredstva i za ostavljanje bakšiša. Radnicima u ugostiteljstu bakšiš mnogo znači, a nama ne predstavlja veliki dodatni trošak. Ako su nam utisci pozitivni, onda bi trebalo svaki put da izdvojimo određenu sumu i pokažemo radnicima da smo bili zadovoljni uslugom.