Magazin

"TikTalk": Influenserski naglasak Kim Kardašijan bi mogao odrediti budućnost engleskog jezika

Uticaj poznatih influensera više se ne odnosi samo na svet mode ili nege tela i lica. Sada svetske zvezde i TikTokeri diktiraju i način na koji se određene reči akcentuju ili izgovaraju. "TikTalk", inspirisan starletom Kim Kardašijan je dobar primer ovog trenda, a brzina kojom se širi ukazuje na to da bi on mogao umnogome odrediti i budućnost engleskog jezika.
"TikTalk": Influenserski naglasak Kim Kardašijan bi mogao odrediti budućnost engleskog jezika© Canva / alessandrobiascioli

U poslednjih nekoliko godina čitav svet je pod uticajem influensera i poznatih estradnih zvezda, te nije iznenađujuće da su mnogi milenijalci i pripadnici generacije Zed kolektivno usvojili njihove propoznatljive osobine.

Kim Kardašijan, Ariana Grande, Tejlor Svift i mnoge druge javne ličnosti diktiraju razne trendove, a trenutno najveću popularnost ima "TikTalk", odnosno takozvani influenserski naglasak, koji je svoj naziv dobio spajanjem dela naziva platforme sa koje je potekao (Tik) i engleske reči koja znači razgovor (talk).

@kara.world

It leans Kardashian too honestly

♬ original sound - Kara.world

"TikTalk" je veoma prepoznatljiv

Svako ko redovno koristi društvene mreže primetio je da je većina video snimaka montirana na sličan način: dok se smenjuju slike ili kratki isečci video-zapisa, u pozadini autor objašnjava ono što se dešava u kadru. Ma koliko tematika snimaka bila drugačija, ti "vojsoveri", odnosno glasovni zapisi, svi zvuče skoro isto.

Autori prilikom snimanja "vojsovera" uvek govore prilično ujednačeno, završavajući rečenicu za nijansu višim tonom neko u običnom razgovoru ("aptok"), te svaka rečenica više zvuči kao pitanje nego konstatacija. Pored toga, oni dodaju i tihi, škriputavi zvuk kada izgovaraju samoglasnike, koristeći takozvanu tehniku "vokal fraj".

"TikTalk" može promeniti engleski jezik u budućnosti

Ovaj influenserski naglasak je jednako zastupljen i u isečcima iz različitih podkasta u kojima učestvuju influenseri koji pripadaju mlađim generacijama. Svi oni kažu kako su i sami svesni da on zvuči neprirodno, ali da jednostavno prilikom snimanja za TikTok ili neku drugu platformu, ne mogu govoriti svojim normalnim glasom.

Brzina kojom se trend širi zaintrigirala je čak i stručnjake iz oblasti lingvistike, koji su nakon detaljnog istraživanja došli do zaključka da bi engleski jezik vrlo verovatno u budućnosti mogao da doživi transformacije. Kao i u svemu drugom, i ovde su mladi i influenseri, a naročito žene, ti koji diktiraju trendove. 

image