Bela kuća izrazila zabrinutost povodom eksplicitnih slika Tejlor Svift

Bela kuća je danas saopštila da je uznemirena lažnim onlajn slikama pop pevačice Tejlor Svift i poručila da kompanije društvenih mreža imaju važnu ulogu u sprovođenju pravila kako bi sprečile širenje takvih dezinformacija.

"Ovo je veoma alarmantno. I zato ćemo učiniti sve što možemo da se pozabavimo ovim pitanjem", rekla je portparol Bele kuće Karin Žan Pjer na brifingu za novinare, dodajući da bi Kongres trebalo da preduzme zakonodavne mere po tom pitanju, prenosi Rojters.

Lažne eksplicitne slike Tejlor Svift koje je verovatno generisala veštačka inteligencija ove nedelje su se proširile društvenim mrežama, izazivajući uznemirenost obožavalaca i pozive zakonodavaca na zaštitu žena i suzbijanje platformi i tehnologija koje šire takve slike.

Jedna od fotografija koju je korisnik podelio na platformi Iks (Tviter) pregledana je 47 miliona puta pre nego što je nalog suspendovan u četvrtak.

Iks je suspendovao nekoliko naloga koji su postavljali lažne slike Tejlor Svift, ali su slike podeljene na drugim društvenim mrežama i nastavile da se šire uprkos naporima tih kompanija da ih uklone. Dok je kompanija Iks saopštila da radi na uklanjanju slika, fanovi pop superzvezde preplavili su platformu u znak protesta.

Objavili su povezane ključne reči, zajedno sa rečenicom "Zaštiti Tejlor Svift", u pokušaju da suzbiju eksplicitne slike i otežaju njihovo pronalaženje.

"Rijaliti Difender, kompanija za sajber bezbednost fokusirana na otkrivanje veštačke inteligencije, utvrdila je sa 90 odsto autentičnosti da su slike kreirane korišćenjem modela difuzije, tehnologije vođene veštačkom inteligencijom koja je dostupna u više od 100.000 aplikacija i javno dostupnih modela, rekao je Ben Kolman, osnivač i izvršni direktor kompanije.

Kako je industrija veštačke inteligencije procvetala, kompanije su se utrkivale da izdaju alate koji korisnicima omogućavaju da kreiraju slike, video zapise, tekstualne i audio snimke uz jednostavne upite.
Alati veštačke inteligencije su veoma popularni, ali su učinili lakšim i jeftinijim nego ikad kreiranje takozvanih "dipfejksa" (deepfakes), koji prikazuju ljude kako rade ili govore stvari koje nikada nisu radili.