Šta konobar može da zaključi o vama za samo nekoliko sekundi
Konobari se svakodnevno susreću sa velikim brojem ljudi, što zahteva mnogo mentalnog napora, ali i dobro poznavanje ljudskog ponašanja. Nekoliko konobara je za "Hafington post" objasnilo da rad u ugostiteljstvu može da razvije sposobnosti analize drugih ljudi za samo nekoliko sekundi, kao i šta su prve stvari koje mogu da primete kod gostiju i kako im to određuje završavanje posla:
Posmatraju kako reagujete kada vam prvi put priđu
Kada konobar dođe do stola, odmah može da zaključi da li ste "namrgođeni" gost, kome su prekrštene ruke i koji ne diže pogled ili ćete da uspostavite kontakt očima nasmešite se, što govori mnogo o vašoj ličnosti.
Mnogi konobari navode da se često susreću sa gostima koji im se ni jednom ne obrate ili ih ne pogledaju, što može negativno da utiče na iskustvo usluge za obe strane. Nekada kratak pozdrav i izgovaranje reči "Hvala" i "Molim Vas" mogu da imaju veliki efekat i da poboljšaju ne samo konobarovo rasploženje, već i naše.
Mogu da otkriju dinamiku odnosa ljudi za stolom
Konobari uglavnom mogu da procene da li sedimo sa prijateljem, partnerom, članom porodice kroz nekoliko kratkih interakcija. Takođe, ako za stolom ima i dece, brzo mogu da procene kako su vaspitana. Dodaju da uvek moraju da procene da li će imati mnogo posla, to jest da li su deca mirna, da li će ostaviti fleke na stolu, ispod stola, na podu...
Kada konobari obraćaju pažnju na ove detalje, mogu da isplaniraju koliko će morati da se posvete stolu, kako da rasporede narudžbine, koliko dugo će čišćenje da traje i koliki račun otprilike može da bude.
Na kraju, konobari mogu da pretpostave da li ćete biti učtivi prema načinu na koji razgovarate sa ljudima koji sede sa vama. Objašnjavaju da, ako gost nije prijatan prema svom partneru, prijatelju ili detetu, mala je šansa da će biti prijatni i prema konobaru, tako da se uvek moraju "mentalno pripremiti".
Način na koji tražite izmene
Radnici u ugostiteljstvu su svesni da će ljudi često tražiti zamene i imati posebne zahteve, ali naglašavaju da je važno na koji način ih gosti traže, kao i da li imaju smisla. Na primer, uvek možemo da tražimo da se jedan sastojak izbaci, ali uglavnom nije izvodljivo da, na primer, paradajz u određenom jelu želimo da zamenimo sa škampima ili nekom drugom neobičnom, skupljom alternativom. Naravno, kada je ovo moguće, ne bi trebalo da budemo iznenađeni ako dođe do povećanja cene.
Isto važi i za plaćanje - kada više ljudi naručuje, logično je da će se troškovi podeliti. Međutim, ako gost plaćanje isuviše zakomplikuje (na primer, predjelo hoće da podeli jednako, flašu vina da stavi na račun druge osobe, vodu na svoj, glavno jelo na račun treće osobe...), to radnicima daje do znanja da gost ne poštuje njihovo vreme.
Na taj način mogu da procene da li ste tip osobe koja uvek veruje da ima pravo i koja očekuje da će svako ispuniti njihove (nemoguće) zahteve.
Mogu da zaključe da li ste odgovorni
Kašnjenje na rezervacije je česta pojava u restoranima, ali to nije jedini način na koji konobari mogu da zaključe da li poštujete dogovore i umete da upravljate svojim vremenom. Opisuju da im se mnogo puta dešava da gosti dođu, ali da naglase da "imaju samo 45 minuta" i da žele da se predjelo, pa zatim i glavno jelo pripremi što pre.
U ovom slučaju, postoje 2 problema: Prvo, gost ne ume da rasporedi svoje vreme. Drugo, zbog toga pravi problem za ostale, ali uopšte ne mari i ne razmišlja o tuđem vremenu i mogućnostima. U većini restorana je nemoguće da se više od jednog obroka pripremi tako brzo, a i kada jeste, ne ostane dovoljno vremena da gost "jede polako i uživa", te se krivica svaljuje na restoran.