Odgovaranje na mejlove i pravljenje rasporeda na poslu - "vampirski" zadaci ubijaju produktivnost

Najmanji zadaci na listama baveza često mogu biti najteži - gledanje na more nepročitanih mejlova ili fajlova koje treba srediti mogu izazvati osećaj stresa ili anksioznosti. Stručnjaci za razvoj karijere kažu da čak najmanji administrativni zadaci ubijaju produktivnost zaposlenih.

Zamorne i ponavljajuće aktivnosti na poslu, kao šti su sitne, administrativne obaveze, mogu biti pravi "vampirskim zadacima" koji crpe energiju i izlažu nas stresu: "Te dosadne stvari, kao što su zakazivanje sastanaka ili odgovaranje na mejlove oduzimaju vreme od duboko fokusiranog rada. Stalni priliv ovakvih zadataka može da ugrozi produktivnost", kaže stručnjak za razvoj karijere Sesilija Motlei.

Zaista, prosečna osoba provede najmanje 21 sat nedeljno radeći dosadne stvari na svom poslu, prema izveštaju iz 2021. Preko 40 odsto ljudi koji su učestvovali u istraživanju smatra da je "preplavljeno" količinom administrativnih obaveza sa kojima se moraju pozabaviti na poslu, piše Si-En-Bi-Si.

Kako da ne upadnemo u zamku administrativnih obaveza

Pored primarnog posla, čini se da se svi na radnom mestu susreću sa dugim pozivima, sastancima, punim inboksom, popunjavanjem rasporeda: "Trebalo bi da odredite vreme za izvršavanje različitih zadataka da biste utvrdili trajanje svakog od njih i odatle izgradili pouzdan okvir za svoj raspored", kaže Motlei i dodaje da treba da budemo realni po pitanju vremena koje trošimo na administraciji: 

Postavljanje jasnih smernica o tome kako trošimo svoje vreme i energiju je najlakši i najefikasniji način za povećanje produktivnosti, pokazalo je nedavno istraživanje koje je sprovela firma Kualtris.

Takođe, preporuka je da dosadne poslove uradimo kada smo najmanje produktivni - na primer, na početku ili kraju dana.

Utišati obaveštenja, jer nije sve tako bitno

Zbog glasnih notifikacija možemo imati utisak da moramo hitno da odgovorimo, što najčešće nije slučaj. Odgovaranje na svako obaveštenje otežava posao na kom trenutno radimo. Zato, savetuje se da utišamo obaveštenja, kako ne bismo bili u stalnom stresu i svako malo prekidali trenutnu rabotu. 

Jasne granice, bolje odrađen posao

Na nepotrebne zadatke treba reći "ne", kažu stručnjaci. Tako ćemo sprečiti da sagorimo na poslu, ali ćemo izgraditi poverenje kod šefova i kolega: "Na taj način pokazujete da razumete šta radite, da ste organizovani i da se odredili prioritete", kaže Sesilija Motlei.