Bez obzira da li želite novu boju ili planirate da poptuno promenite frizuru, odlazak u salon može biti pozitivno, transformativno iskustvo. Kada vam se sviđa šta je frizer uradio, osećate se osveženo, zadovoljno i samopouzdanje vam raste.
Međutim, tu je i druga, neželjena strana odlaska u salon koja se mnogima barem jednom dogodila: Izašli ste iz salona potišteni i nezadovoljni svojim izgledom, zažalili ste što niste odreagovali na vreme i jedva čekate da se što pre ponovo ofarbate/ošišate, da biste popravili situaciju. Kako da izbegnemo ove nesrećne rezultate?
Frizura mi je loša - šta sad?
Jedna od "ljubaznih" navika koje frizeri zapravo ne vole je da mušterije ćute kada su nezadovoljne. Mnogi se ustručavaju da frizeru skrenu pažnju kada im se ne dopada izgled i proces rada (možda to nije boja koju smo zamislili, možda je isuviše centimetara isečeno...). Većina ljudi ne želi da podeli svoje iskrene misli kako ne bi uvredili frizera, ne žele da dođe do "neprijatne atmosfere", te žrtvuju sopstvene želje.
Međutim, ovo uopšte nije ispravan postupak, već bi trebalo da sve nedoumice koje imate prenesete svom frizeru.
Možda je to lakše reći nego učiniti, ali jednostavno je: Prvo, procenite šta vam se ne sviđa. Ako ste se ošišali, da li je problem u samoj frizuri, ili možda kosa samo nije isfenirana kako vam se dopada? Kada precizno odredite šta vam ne odgovara, komunikacija sa frizerom je efikasnija i produktivnija.
Ako je u pitanju greška u frizuri, to treba reći istog trenutka kada je primetimo, čak i kada još uvek nije završena. Konstruktivna kritika je uvek od pomoći, jer ćete sprečiti nezadovoljstvo pre nego što bude prekasno, ali će pomoći i frizeru da unapredi svoj rad.
Budite iskreni, ali ljubazni
"Mrzim ovu frizuru, ovo nisam ja, ko bi želeo da mu kosa izgleda ovako..." Iako su ovo misli koje vam možda prolaze kroz glavu, one nisu od velike pomoći i samo mogu dodatno da vam pokvare raspoloženje.
Koliko god da ste nezadovoljni i isfrustrirani, uvek bi trebalo, na ljubazan način da kažete kako se osećate. Možete da kažete da niste sigurni oko frizure, možete da date sopstveni predlog ili da frizera pitate da zajedno osmislite drugo rešenje. Ovo mogu biti korisne informacije koje će frizeru dati do znanja da nešto nije u redu, pa će moći da osmisli alternativno rešenje. Važno je da ostanemo smireni, jer frizeru sigurno nije bio cilj da budemo nezadovoljni uslugom.
Dajte predloge i budite strpljivi
Nakon što kažete šta vam se ne sviđa, pokušajte da date sopstvene predloge ili da frizeru pružite priliku da proba da ispravi grešku. Iako možda nismo sigurni šta bi tačno trebalo da se uradi, otvorenom komunikacijom možemo doći do zajedničkih ideja, koje će možda preokrenuti celu situaciju.
Bakšiš i izbegavanje iste greške u budućnosti
Ako uopšte niste zadovoljni frizurom, da li morate da ostavite napojnicu? To može da zavisi od nekoliko faktora. Na primer, ako frizer očigledno nije poslušao vaše želje i radio je "po svom" (a rezultat vam se ne dopada), onda niste u obavezi da ostavite napojnicu.
Međutim, ako je frizer rekao da vam, na primer, šiške ne bi dobro stajale, a vi ste insistirali (pa ste na kraju shvatili da je bio u pravu), onda bi svakako trebalo da ostavite napojnicu, jer je njegovo profesionalno mišljenje ipak bilo ispravno i poslušao je vaš zahtev.
Da bismo umanjili šanse za nezadvoljstvo frizurom u budućnosti, najbolje je da frizeru date veoma specifična uputstva i kažete koje su vam preference. Dobro je da precizno navedete šta želite, ali i šta definitivno ne želite. Ako niste sigurni u sopstveni izbor, ponesite nekoliko primera fotografija i pokušajte da dođete do odluke uz konsultaciju sa frizerom.