Bilo da se radi o dobijanju pogrešne narudžbine ili trošenje previše novca na razočaravajuću kafu, neukusno piće nam zaista može pokvariti dan. Loša kafa se ne može uvek izbeći - greške se dešavaju svima. Ipak, znaci da kafa koju ćemo dobiti verovatno nije idealna nekada mogu biti vrlo očigledni, tako da unapred možemo da procenimo da li da udelimo posebna uputstva ili odustanemo od naručivanja.
Jedan barista je za "Biznis insajder" podelio neke od najvećih "crvenih zastavica" na koje treba da obratimo pažnju ako želimo da izbegnemo razočaravajuću kafu.
Izbezumljeni baristi ne prave dobra pića
Posao u ugostiteljstvu nije za svakoga, jer to može biti fizički, mentalno i emocionalno zahtevan posao, tako da ni najiskusniji barista nije imun na propuste.
Ako je u lokalu velika gužva i zaposleni su veoma zauzeti, a barista preopterećen narudžbinama, verovatno se neće dovoljno posvetiti vašem piću. Generalno želite da onaj koji priprema vašu kafu bude miran i pribran, ali ako barista deluje preopterećeno ili uspaničeno, najverovatnije nije dovoljno skoncentrisan.
Izmešana radna mesta
Kada nije velika gužva, često ćete videti neke od zaposlenih u kafiću kako čiste, slažu zalihe ili obavljaju druge sporedne poslove. Međutim, ako postoji ogroman red i vidite da neko barista slaže šolje na pultu ili čisti stolove, to znači da će za nekoliko sekundi biti preplavljen poslom i moraće da pravi pića za frustrirane i nestrpljive mušterije. Pod ovakvim uslovima, sigurno je da će prioritet biti količina gotovih narudžbina, a ne kvalitet.
Espreso koji stoji na otvorenom nekoliko minuta
Postoji mnogo debata među baristima i ljubiteljima kafe o tome da li šoljica espresa zaista može "umreti" (izgubiti svoj ukus i teksturu), kao i koliko je vremena potrebno da se to dogodi.
Veliki mit je da šot espresa može "umreti"za nekoliko sekundi, jer mnoge kvalitetne kafe bi verovatno izdržale do pet minuta. Ipak, kao i bilo koji napitak, espreso je najbolje poslužiti i konzumirati odmah. Dakle, ako primetite da barista servira nekoliko pića i ostavlja ih da stoje netaknute duže od minut ili dva, to nije sjajan znak.
Ne razumeju terminologiju
Ako znamo šta volimo i istu narudžbinu svakodnevno tražimo u brojnim drugim kafićima, a barista kojem je govorimo deluje zbunjeno, to možda znači da nema dovoljno iskustva. U tom trenutku je dobro da potražimo nekog drugog (ako ima više od jednog) ili odustanemo od porudžbine koja će potencijalno biti loša.
Malo ljubaznosti, velika nagrada
Iako barista svesno neće da nam napravi loše piće, nekoliko ljubaznih reči može da ga motiviše da se dodatno posveti našem piću, što može neočekivano da mu poboljša ukus. Osim toga, popravićemo sopstveno raspoloženje, a i raspoloženje radnika.