Stjuardese otkrivaju šta nikada ne bi radile kao putnici u avionu

Mnogi ljudi danas često putuju avionom i upoznati su sa procesom ukrcavanja i iskrcavanja, ali dok se nalaze u avionu, često prave nekoliko grešaka koje ne samo da nisu pristojne, već znatno otežavaju posao stjuardesa. Nekoliko radnika avio-kompanija je podelilo šta nikada rade kada se nalaze na mestu putnika, kao i šta ne bi trebalo da očekujemo od stjuardesa.

Da li verujete da znate kako treba da se ponašate u avionu? Mnogi misle da su upoznati sa svim pravilima ponašanja, ali nekoliko stjuardesa je za "Hafington post" podelilo greške koje čak i ljudi koji veoma često putuju prave:

Skidanje cipela

Sve stjuardese će vam savetovati da nikada ne skidate obuću u avionu, čak iako je u pitanju "samo kratka" šetnja do toaleta. Takođe ne preporučuju dodirivanje sedišta ili zidova bosim nogama. Prvi i osnovni razlog je higijena, jer između letova često nemaju dovoljno vremena da ceo avion temeljno očiste. Tepisi i sedišta puni prljavštine ili vlažan pod u toaletu nisu mesta na kojima bi trebalo da hodate bez cipela (a posebno ne bez čarapa).

Pored toga, tu je i pitanje pristojnosti - ako drugi putnici mogu da izdrže nekoliko sati u obući, zašto to ne možete i vi? Većina njih koja putuje sigurno ne želi da gleda tuđa stopala na javnom mestu.

Upadanje u prostor posade

Stjuardese objašnjavaju da, kada putuju u privatne svrhe, nikada se ne bi zadržavali u kuhinji aviona ili drugoj službenoj prostoriji. Ovo je radni prostor stjuardesa, gde obavljaju svoje poslove, pripremaju hranu i piće, ali i odmaraju.

Pored toga, kabinsko osoblje uglavnom ima ograničene pauze između i tokom letova, tako da je važno da imaju adekvato mesto za mir. Stjuardese savetuju da avion posmatramo kao kancelariju osoblja - oni su tu da obavljaju svoj posao, a avion nije prostor u kome bi trebalo poptuno slobodno da se krećete, iako se možda osećate opušteno.

Pritiskanje dugmeta za poziv u vanrednim slučajevima

Osim ako nije u pitanju pravi hitan slučaj, ne bi trebalo da pritiskate dugme za pozivanje stjuardese. Stjuardese objašnjavaju da većina ljudi misli da je to dugme za dodatna pića i grickalice, ali u stvarnosti, pozivno dugme treba sačuvati za vanredne situacije. U većini slučajeva, stjuardese nikada ne sede i stalno obavljaju zadatke,tako da će sigurno prošetati pored vašeg sedišta, pa ćete moći da ih zamolite za uslugu.

Ako ne možete dugo da čekate, onda ustanite, protegnite noge i prošetajte do kuhinje  da biste zatražili pomoć ili dodatno osveženje.

Toalet i smeće tokom ukrcavanja

Stjuardese objašnjavaju da neki putnici odluče da im predaju smeće u ruke prilikom ulaska u avion, ali osim što je ovo nepristojno, takođe može biti i opasno. Stjuardese moraju da obave važne provere pre leta i da proces ukrcavanja teče nesmetano dok putnici slažu svoje torbe i pronalaze svoja mesta, tako da sav otpad koji imate bacite pre ukrcavanja ili sačekajte da se smestite, pa ga odložite u kese namenjene za smeće.

Još jedna greška koju putnici prave tokom procesa ukrcavanja je odlazak u toalet. Postoje brojni toaleti na terminalu pre nego što odete u svoj avion, tako da se potrudite da odlazak obavite na vreme. Ako koristite toalet dok drugi još uvek traže mesto, može doći do gužve i usporavanja ukrcavanja. 

Prevelika očekivanja

Stjuardese opisuju da ova vrsta posla može da promeni nečiju perspektivu o ljudima, isto kao kada imate iskustvo kao konobar u restoranu ili kao radnik u maloprodaji - ovaj posao menja način na koji se odnosite prema svima koji rade u ugostiteljstvu, turizmu, prodavnicama... Dakle, malo ljubaznosti i razumevanja može mnogo da znači.

S obzirom da su stjuardese članovi posade sa kojom putnici imaju najviše interakcija, može se očekivati da će im verovati i od njih tražiti rešenja za mnoge probleme. Međutim, stjuardese nemaju čaroban štapić kojim mogu da  poprave ekran, naprave avionski obrok ukusnijim, oslobode više prostora za prtljag, poprave kvar... Ne mogu udovoljiti svačijim zahtevima, ne mogu "pozvati vaš sledeći avion" i preneti da ćete zakasniti...

Ne bi trebalo da očekujete da će imati odgovor na sve probleme, posebno jer su prvenstveno u obavezi da se brinu o bezbednosti svih putnika, kao i da let prođe bez velikih smetnji.