To je najnoviji pokušaj grada da suzbije problematične turiste nakon što je zabranio pušenje marihuane u centru i ograničio rad barova do dva sata noću, objavio je Gardijan.
Ko odgovori pozitivno na pitanja da li želi da kupi kokain i da drži džoint, kao i da li želi posetu prostitutkama uz pomoć vodiča, dobija odmah odgovor da više ne postoje te mogućnosti i da je to sve zabranjeno.
Tokom godina, Amsterdam je pokušao na različite načine da suzbije ovaj vid "uznemirujućeg" turizma, počevši od kampanje "drži se dalje" kako bi odvratio britanske pijane mladiće, do zabrane pušenja marihuane u javnosti u centru i zatvaranja barova u 2 ujutru.
Onlajn kviz, koji je pokrenula gradska opština prošlog meseca, uskoro će biti dostupan na italijanskom, francuskom, španskom i holandskom jeziku, a ima za cilj da pokaže da su mnoge aktivnosti koje turisti dovode u vezu sa Amsterdamom zapravo protiv pravila i da ih na taj način odvrati od putovanja pre nego što rezervišu letove.
Budući turisti koji na Guglu traže podatke o "kafiću u Amsterdamu", ili "kvartu crvenih fenjera u Amsterdamu" doći će do kviza preko Google Ads.
"Sajt treba da opovrgne asocijacije koje turisti imaju o načinu zabavljanja i opuštanja u Amsterdamu, na primer, pitanjima poput: 'Koji poznati holandski proizvodi bi voleli da probate? Kokain?'", izjavio je Sofijan Mbarki, zamenik gradonačelnice Amsterdama.
Instaliranje kviza koštalo je najmanje 165.000 evra, a delimično ga je finansiralo holandsko ministarstvo pravde.
Broj turista u Amsterdamu povećan je prošle godine za 21 odsto, na devet miliona, uprkos nastojanjima da se smanji broj posetilaca problematičnog ponašanja koji povraćaju po ulicama ovog grada, prave veliku buku i mokreu javnosti.