Na poslednjem Fešn viku u Parizu, Kanje Vest (Ye) je prikazao svoju novu YZE kolekciju, lično je prošetao u majici iz kolekcije sa likom pape Jovana Pavla II i natpisom „Beli životi su važni“ na leđima. Ovaj slogan je nastao kao odgovor ekstremista na pokret „Crni životi su važni“ iz 2013. godine, nakon što se nasilje policije nad afro-američkom populacijom u Americi postala glavna svetska vest. Očekivane burne reakcije i kritike medija, publike, ali i saradnika Vesta su se ubrzo pojavile na socijalnim mrežama.
Reper Džejden Smit je napustio reviju, objašnjavajući na Tviteru da ne može da podržava stavove s kojima se ne slaže, ko god bio u pitanju. Novinarka „Voga“ Gabrijela Karifa Džonson je podelila svoje mišljenje na Instagramu, praveći paralelu sa radikalnim pristupom umetnosti Marsela Dišana (predstavnik dadaizma):
„Razumem šta je hteo – mislio je da je "dišanovski", ali nije... Poruka nije dobro primljena, bila je vrlo napadna, nasilna i opasna.“
Kao da sam događaj nije izazvao dovoljno drame, Kanje je odlučio da novinarku omaložava, komentarišući njen izgled, takođe na Instagramu. Supermodel Džidži Hadid se oglasila u njenu odbranu, kritikujući njegov nezreli pristup. Vest je nastavio ovaj vrtlog i objavio da se nasamo ispričao sa Gabrijelom i da su se izmirili, izjavljujući da mu je ona kao sestra.
Slogan na majici nije jedino što mnoge fanove zbunjuje, već i liciemerje koje je proizašlo iz ovakve situacije. Kanje u negativnom kontekstu uporedio svoju bivšu ženu Kim Kardašijan i njenu majku Kris sa KKK (Klu Klaks Klanom), da bi njihovu ekstremističku poruku prikazao kao deo svoje kolekcije samo nekoliko nedelja kasnije.
Medijski cirkus koji nastane posle svakog Vestovog javnog poduhvata u poslednje vreme se može analizirati na više načina. Na primer, moglo bi se reći da najpoznatiji ljudi na svetu sigurno imaju iskrivljnen pogled na realnost. Može se reći i da je Kanje imao dobre namere, ali način na koji ih je predstavio je bio nepromišljen i zbog toga loše prihvaćen. Svakako, ogromna popularnost donosi određenu odgovornost kada su u pitanju osetljive teme. Način slanja poruke je podjednako, a ponekad i više važan od onoga što je htelo da se kaže.
Na kraju krajeva, skandale uvek možemo posmatrati i na najpovršnijem nivou - svaki potez, koliko god štetan bio, je dobar publicitet.