Virtuelni sastanci, koji su uglavnom bili trend tokom pandemije, sada su ponovo u modi, jer su izlasci postali isuviše skupi, smatraju neki pripadnici generacije Zed. Mladi smatraju da ova vrsta sastajanja može da bude ekonomičnije rešenje, ali i da na praktičniji način pruži uvid u osobine ličnosti i ponašanje potencijalnog partnera.
Osnivači nekoliko aplikacija za upoznavanje su za portal "Biznis insajder" objasnili da, u mnogim slučajevima, više od 50 odsto korisnika od 18 do 27 godina bira video poziv kao prvi sastanak, umesto da se dogovore da se uživo sretnu.
Korisnici u toj mlađoj starosnoj grupi ne smatraju da je ovo neobično - štaviše, veruju da je ovo efikasan metod upoznavanja. Neki čak odluče da dožive deo zabave klasičnog sastanka (po nižoj ceni), tako što istovremeno naručuju hranu i zajedno jedu tokom video poziva.
Veruje se da je jedan od glavnih razloga za popularizovanje ove vrste sastajanja vezan za pritisak koji donose tradicionalni izlasci i korišćenje aplikacija za upoznavanje. Drugim rečima, mnogi pripadnici mlađe generacije više ne žele da konstantno traže novog partnera na dejting platformi, izađu s njim, pa već pri prvom sastanku odluče da nisu dobar par.
Za mnoge je ovo gubitak novca, vremena, a i strpljenja. Plaćanje za prevoz, hranu, piće, karte za ulazak na koncert ili u bioskop su finansijski troškovi koje mnogi mladi smatraju luksuzom, posebno ako se troše na nekoga koga ne poznaju, ko im se možda neće uopšte dopasti.
S druge strane, razgovor preko video poziva pomaže da brzo (i besplatno) prepoznaju da li postoje "varnice", kao i da li je vredno tražiti nešto više. Takođe, ovo im omogućava da se sa više ljudi "sastanu" u istom danu, tako da nije potrebno organizovati određene dane, remetiti sopstveni raspored, uklapati se i remetiti svakodnevnicu...
Nekada se mora izaći
Ipak, koliko god ovo zvuči kao dobro rešenje, ne može biti trajno. Navedene prednosti virtuelnog upoznavanja sigurno mogu da budu dobre, ali već nakon drugog ili čak trećeg video poziva, u većini slučajeva se javlja želja za upoznavanjem uživo (pod uslovom da je komunikacija dobra i da postoji privlačnost).
Objašnjenje je jednostavno: Koliko god digitalni svet može biti praktičan, potreba za razgovorom licem u lice i dodirom su i dalje ključni faktori kod traženja partnera.