TikTok je u poslednjih nekoliko godina postao sredstvo masovnog informisanja, a mnogi mladi ljudi se, u potrazi za savetima, obraćaju upravo ovoj mreži. Oni kojima su broj pregleda, popularnost i novac generisan viralnošću sadržaja na prvom mestu su ovo iskoristili i započeli međusobno takmičenje u kategoriji "ko će dati gori savet u vezi ishrane i time zavarati što veći broj ljudi".
TikTok - mreža na kojoj se masovno dele loši saveti
O tome koliko se netačnih informacija na TikToku širi pokazalo je i nedavno istraživanje koje je organizovao portal MyFitnessPal u saradnji sa Dablinskim Gradskim Univerzitetom. Njihova analiza, koju je objavio magazin Njujork Post, pokazala je da je tek 2,1 procenata informacija zapravo istiniito i usaglašeno sa podacima o javnom zdravlju.
Ovo i ne bi bilo toliko dramatično da takvi snimci dođu do malog broja ljudi. Međutim, u stvarnosti sadržaj neretko postaje viralan, a informacije se poput kuge prošire na veliki broj korisnika. Još jedno zabrinjavajuće otkriće naučnika jeste da čak 57 procenata korisnika platforme "slepo" veruje savetima koji se na njoj dele.
Što je neobičniji savet, to se on više širi
Kako su istakli istraživači, većina kreatora sadržaja uopšte ni ne razmišlja o posledicama koje njihovi loši saveti mogu imati po zdravlje korisnika, te da je njihov fokus jedino na tome da video bude u senzacionalističkom duhu, a savet - što čudniji i po mogućnosti do sada neviđen.
"Što je na snimku neobičniji savet, to će se on više proširiti", navela je Kejti Kejl, direktor za marketing portala MyFitnessPal.
Preostaje pitanje - na koji način se odupreti ovakvim snimcima i zaštititi lošeg uticaja nekvalifikovanih savetnika za ishranu i fitnes. Po rečima naučnika, ključ leži u digitalnoj pismenosti i prihvatanju činjenice da se na društvenim mrežama dele neproverene informacije.
"Ukoliko se oslanjate na platforme ovog tipa, postarajte se da pratite eksperte sa kredibilitetom i obavezno proverite sve što čujete", posavetovala je Kejl.