Kada gledate sadržaj na društvenim mrežama, posebno na platformama kao što su TikTok ili Instagram Rils (Reels), sigurno upijate mnogo informacija odjednom. Iznova tražite sledeći video koji će vam se dopasti, koji je vredan vašeg vremena i strpljenja.
U tako velikom "moru" sadržaja, ljudi koji prave klipove moraju da pronađu načine da vam u roku od jedne do dve sekunde privuku pažnju, pa zatim da vas navedu da njihov sadržaj pogledate do kraja.
Prvo razmislite - od ponuđena tri, koji snimak bi vam najviše zapao za oko i na kojem biste se najduže zadržali:
- Snimak na kome neko stoji u mestu, bez ekspresije i govori monotonim glasom
- Snimak na kome neko u prvoj sekundi stavlja sjaj za usne, osmehne se kameri, počne da priča, nastavlja da stavlja sjaj dok govori neutralnim tonom
- Snimak na kome autor viče/plače/smeje se, govori glasno i nerazgovetno, pokazuje veliko uzbuđenje
Vaš odgovor će najverovatnije biti pod 2, ali zašto? Odgovor je jednostavan: Broj 2, to jest snimak u kome se primenjuje taktika "sjaj za usne" vam privlači i drži pažnju u sasvim dovoljnoj meri: Ni premalo, da vam ne bude dosadno, ali ni previše, da vam ne postane naporan.
Upravo ovo je razlog zašto toliko devojaka (posebno uspešne influenserke) na TikToku započinje svoje snimke tako što odmah stavljaju sjaj za usne, čak i kada tema videa nije vezana za šminkanje i negu. Sjaj za usne služi kao savršena, suptilna "udica", koja će "upecati" posmatrača i navesti ga da obrati pažnju, da se skoncentriše na umirujuću radnju, pa zatim da ostane i odgleda ceo klip.
Zašto baš sjaj za usne
Ono što je karakteristično za snimke u kojima autori nanose šminku je to da je ova aktivnost veoma bezbrižna i zabavna, ali i estetski privlačna. Sjaj za usne je baš zato efikasna "udica", jer vizuelno privlači pažnju ka usnama onog koji govori, u isto vreme može da opusti i gledaoca, a i autora.
Na primer, ako autor govori o potresnoj priči, nanošenje sjaja i druge šminke može da bude ono što umiruje, tako da se posmatrač neće osećati neprijatno. Tako se stvara kratkotrajna iluzija ležernosti i bliskosti, smanjuje se anksioznost i deluje kao mali znak dobrodošlice. Ovo je nagoveštaj da, koja god da je tema u pitanju, u tom digitalnom prostoru smo "prijatelji", možemo da se opustimo i u miru slušamo priču koju autor deli.