Korišćenje mobilnog telefona nije jedina loša navika koju vozači imaju, iako je svakako jedna od najzastupljenijih. Na spisku se nalaze i drugi obrasci ponašanja za volanom, ništa manje opasni po naš i život drugih učesnika u saobraćaju. Dobra vest je da, ma koliko loših navika u vožnji imali, nikada nije kasno da ih se odreknemo i postanemo bolji i savesniji vozači. Šta je to što druge vozače izluđuje u vožnji?
Zanemarivanje vozila u mrtvom uglu
Svako vozilo, naročito ona velika, imaju takozvani mrtvi ugao - deo puta koji se nalazi sa bočnih strana i koji je pratkično nevidljiv u koji god retrovizor da pogledate. Zanemarivanje tih mrtvih uglova za vreme vožnje i prestrojavanje u drugu traku bez dodatne provere preko ramena je definitivno najiritantnija pojava u saobraćaju, koja ugrožava živote svih koji su u tom trenutku na putu - i onih koji su u vašem vozilu, ali i onih koji se nalaze u vozilima u drugim saobraćajnim trakama.
Nepoštovanje odstojanja između vozila
Nepoštovanje propisanog odstojanja između vozila našlo se na drugom mestu kada je reč o nepopularnim navikama vozača. Ova pojava najčešće je primetna na autoputevima i magistralama na kojima je ograničenje brzine nešto veće nego u gradskim uslovima i među vozačima koji su poznati po agresivnom stilu vožnje. Osim što je vrlo neprijatno kada se drugo vozilo "gura", ovo je i veoma opasno jer i najmanje kočenje automobila koji se nalazi ispred može dovesti do saobraćajne nezgode. Po Zakonu odstojanje mora biti najmanje upola od brzine kojom se vozila kreću, odnosno, primera radi, 65 metara ukoliko se automobili kreću brzinom od 130 kilometara na čas.
Nekorišćenje pokazivača pravaca prilikom prestrojavanja i skretanja
Svi znamo one video-snimke u kojima se vozačima BMV vozila zamera nekorišćenje pokazivača pravaca pri prestrojavanju u drugu traku ili skretanju, međutim, ova navika svojstvena je i vlasnicima drugih automobila. Žmigavci su jedini način da drugim učesnicima u saobraćaju pokažete šta vam je na umu i u kom pravcu želite da se krećete, a samim tim i jedini način da oni svoje kretanje prilagode okolnostima. Zato je posebno važno da se pokazivači pravca koriste prilikom svake promene smera kretanja, bilo u uslovima gradske vožnje, bilo pri kretanju autoputem, prenosi portal Star Drajvers.
Prolazak kroz crveno svetlo na semaforu
Prolazak kroz crveno svetlo na semaforu se, pre svega, smatra ozbiljnim ugrožavanjem bezbednosti svih učesnika u saobraćaju. I sa razlogom se smatra nasilničkom vožnjom koja je kažnjiva zakonom. Međutim, nije se ova navika samo zbog toga našla na ovom spisku - još jedan razlog leži u tome što se na taj način novopečenim vozačima, koji su još uvek nesigurni u sopstvenu vožnju, pruža loš primer, ali i "uteruje strah u kosti". Zbog toga, ma koliko negde žurili, nikada nemojte prolaziti kroz crveno svetlo na semaforu, već se postarajte da krenete na vreme i u saobraćaju budete bezbedan učesnik i pozitivan primer.
Vožnja levom, preticajnom trakom
Leva traka se, po Zakonu o bezbednosti saobraćaja, smatra preticajnom trakom, ali mnogi vozači ovo pravilo zanemaruju i smatraju da je u redu da njome voze maksimalnom dozvoljenom brzinom na toj deonici. Međutim, to je pogrešno, jer niko nema pravo da usporava druge učesnike u saobraćaju. Drugim rečima, nakon preticanja potrebno prestrojiti se u desnu traku. Još jedna pojava koja se vezuje za vožnju preticajnom trakom jeste ablendovanje, odnosno blicanje, kojim vozač iz automobila koji je iza pokušava da signalizira drugom vozilu da se skloni iz leve trake. Ovo se smatra nekulturom, a umesto toga treba koristiti levi žmigavac.