Povratak na posao posle praznika će vam lakše pasti uz ovih 5 saveta

Nakon šest neradnih dana, u utorak se većina nas vraća na posao. Malo ko se raduje što su praznici gotovi, a ako i vama povratak u realnost teško pada imajte na umu da nije sve tako crno, naročito ukoliko iskoristite ovih 5 saveta.

Povratak na posao nakon odmora nikada nije lak. Nekima je čak i od same pomisli na sve ovo već pripala muka. Dobra vest je da povratak na posao nakon dužeg odmora ne mora nužno biti stresno, a ovi saveti vam mogu pomoći u tome da se lakše i brže prilagodite na promenu okruženja.

Blokirajte kalendar u "Autluk"-u

Najvažnije od svega jeste da prvog dana po povratku sa odmora date sebi vremena za prilagođavanje, a jedino kako to možete učiniti jeste potpunim blokiranjem kalendara u "Autluku" - aplikaciji koja integriše mejlove i kalendar. Kada svoj kalendar popunite u potpunosti, vaše kolege će videti da ste zauzeti i neće organizovati sastanke koji će vam oduzeti dragoceno vreme. Tako ćete moći da bez ometanja pročitate sve mejlove i upoznate se sa promenama koje su se desile u vašem odsustvu. Ukoliko u firmi ne koristite kalendar, možete javiti kolegama da ste ceo dan zauzeti i zamoliti ih da sastanke organizuju sutradan.

Filtrirajte poštu i prioritizujte zadatke

Nakon što pročitate sve mejlove napravite prioritizacija zadataka, kako se ne bi dogodilo da važne i hitne stvari čekaju. Podelite radne obaveze na one koje zahtevaju momentalnu reakciju, one koji mogu savekati koji dan dok se ne adaptirate u potpunosti i one koje možete delegirati drugim kolegama, i krenite redom. Ostale mejlove, koji sadrže samo informacije, možete obeležiti i pročitati kasnije, kada budete imali više vremena.

Kafa sa kolegama će vam značiti

Često se dešava da iz mejlova ili softvera za organizaciju ne možemo baš sve da razumemo kada se vratimo nakon dužeg odmora na posao. Zato je kafa sa kolegama i više nego potrebna. Pre svega kako biste razmenili utiske o tome gde ste bili i šta ste videli, a potom i kako biste "pohvatali" sve konce i uporedili ono što ste pročitali u mejlovima sa  realnim stanjem na poslu. Zato ne oklevajte i već prvog dana organizujte jedno druženje sa kolegama koje će biti i opuštajuće i produktivno u isto vreme.

Na kraju prvog dana isplanirajte ostatak radne nedelje

Kako se dan bude bližio kraju izdvojite vreme da napravite plan aktivnosti za ostatak radne nedelje. Pogledajte još jednom šta je od zadataka važno i hitno i rasporedite sve aktivnosti u naredna 3 dana, tako da na kraju nedelje sve bude "pod konac". Najbolje bi bilo da za svaku aktivnost izdvojite i vreme u kalendaru, kako vas niko ne bi ometao i kako nešto ne biste zaboravili, a još bolje - da na kraju nedelje napravite i kratku rekapitulaciju zadataka. Vodite računa da realistično postavite ciljeve, kako se ne biste razočarali i tako sebi pokvarili raspoloženje već prve nedelje po povratku na posao.

Nagradite sebe, čak iako ste se tek vratili sa odmora

Nakon što privedete prvu radnu nedelju kraju, ne zaboravite da sebe nagradite što ste sve stigli da završite u roku i zahtevanom kvalitetu. Nakon posla priuštite sebi neko malo zadovoljstvo: to može biti odlazak na piće sa kolegama sa kojima ste bliski, kupovina neke dobre knjige, uživanje u podkastu ili vožnji kući uz dobru muziku. Ma, šta god vam duša ište, zaslužili ste! I naravno, nemojte zaboraviti da je pred vama vikend koji takođe treba da iskoristite za uživanje. Balans između posla i privatnog života je važan i veoma utiče na produktivnost, te ga nikako nemojte zanemariti.