Sportski turizam - putovanje iz snova, ali na utakmicu

Putujemo u gradove, druge države da bismo bodrili košarkaški tim, navijali za Novaka Đokovića ili Ivanu Španović. U tim situacijama, ne samo da ćemo da gledamo meč ili takmičenje uživo, što je nesvakidašnji događaj, već ćemo posetiti i neke gradske znamenitosti, muzeje, parkove. Sportski turizam nije nepoznanica u domenima putovanja, ali sve više uzima maha, posebno posle pandemije, kažu turistički stručnjaci.

Sportski turizam se odnosi na to kada pojedinci planiraju svoje putovanje vezano za određene sportske događaje. Obično ih samo gledaju, ali, u zavisnosti od događaja, mogu biti i učesnici.

"Neki od klasičnih primera su Olimpijske igre, trke Formule 1 ili Tur d Frans", rekla je Kerolajn Adison, turistički menadžer.

Ovaj vid putovanja uključuje odlazak u drugi grad da bismo gledali utakmicu u gostima omiljenog tima. Ili možemo putovati da bismo učestvovali u maratonu ili timskom takmičenju.

"Sportski turizam se kreće od omladinskog sporta do profesionalnih liga. Isto važi i za fakultetski i profesionalni sport. Vidimo da veliki broj navijača prati svoje timove širom zemlje i koriste priliku da vide destinaciju u kojoj se događaj odvija", ističe je Nejt Hardesti, generalni direktor jednog hotela.

Iako putovanje na sportski događaj nije potpuno nov fenomen, čini se da je sve više navijača željno ovakvih iskustava nakon što su bili primorani da ostanu kod kuće zbog pandemije.

"Ljudi godinama putuju zbog sporta. Međutim, iskustveni turizam je naglo skočio nakon korone", naglašava Hardesti, a piše Haf post.

Koje su prednosti ove vrste turizma

Stručnjaci u domenu turizma ističu da se ljudima dopada energija na ovakvim događajima, ali i mogućnost da se poveže sa ljudima koji imaju slična interesovanja. Takođe, sportski turizam nas odvodi do uzbudljivih destinacija koje inače ne bismo posetili.

"Putovanje zbog ključnog događaja i prilike, dopunjeno drugim lokalnim atrakcijama, stvara dogoročne uspomone i  sveobuhvatno iskustvo putovanja", dodala je Niki Glas, menadžerka hotela. Napomenula je da su mnoge države uložile napore da uvedu različite atrakcije i ponude oko sportskih događaja kako bi navijačima pružili višestruko iskustvo putovanja.

Ovi putnici obučno imaju tendenciju da ostanu na odredištu duže od jednog dana."Istražuju grad, posećuju muzeje, parkove. Sportski turisti koriste sve to", kaže Niki.

Koje su mane

Turistički znalci naglašavaju da postoje izazovi i tiču se gužvi i saobraćaja: "Ova dva faktora celokupno iskustvo putovanja mogu učiniti manje prijatnim", ističe Adison.

Ona je istakla da je važno da se unapred planira sve kako bi se obezbedile hotelske rezervacije, avionske karte i karte za sportske događaje, jer je kupovina karata, kao i rezervacija soba u poslednjem momentu daleko nepovoljnija i skuplja.

Ako planirate putovanje zasnovano na sportskom turizmu, možda ćete se naći u prenaseljenim područjima koja nisu uvek opremljena da se nose sa naletom ljudi. Možda ćete morati da uložite dodatni napor da biste dobili autentično lokalno iskustvo u vremenima kada je toliko turista već "preuzelo" destinaciju, skreću nam pažnju stručnjaci.