Nakon završetka japanskog praznika Zlatne nedelje, koji se slavi početkom maja, sve veći broj japanskih radnika se obraća privatnim agencijama da bi dale otkaz u njihovo ime, a mnogi to čine čak i nakon samo mesec dana rada. Zašto je davanje otkaza u Japanu toliko stresno, da je ljudima potrebna pomoć profesionalaca?
Jedna od kompanija koja nudi ovu uslugu, nazvana "Momuri" (u prevodu "previše" ili "ne mogu više") rekla je da uglavnom imaju oko 200 klijenata mesečno, ali da se ova brojka podigla na skoro 1.500 u aprilu, dok je tokom dve nedelje maja usluga zatražena više od 500 puta, prenosijapanski list "Kjodo".
Cene usluga variraju od 20.000 do 50.000 jena (od 120 do 300 evra).
Među najčešćim razlozima zbog kojih radnici daju otkaz navodi se da su njihovi nadređeni bili neprijatni, kao i da bi zaposleni dobili ugovor koji važi samo na određeno vreme, a ne za stalno, iako je bi takav bio prvobitan dogovor sa kompanijom tokom zapošljavanja. Pored toga, mnogi zaposleni ističu uznemiravanje ili nepovoljno radno okruženje kao razlog za davanje otkaza.
Jedan korisnik usluge je opisao da je njegov novi šef radno mesto predstavio kao "glamuroznu korporativnu sredinu", ali je u realnosti "bilo nalik diktaturi i zaposleni bi bili verbalno zlostavljani". Nakon što je dao otkaz, drugi zaposleni iz iste firme su ga sledili.
Predstavnici kompanija koje nude ove usluge smatraju da, ako neko mentalno i fizički pati na svom radnom mestu, ima pravo brz i bezbolan rastanak preko agencije. Mnogi se navodno brinu reakcije nadređenih, te se opredeljuju za ovo rešenje.
Najveći broj korisnika su mlađi radnici u dvadesetim i tridesetim godinama, koji ukupno čine 60 odsto korisnika agencija. Sektor beleži rast poslednjih godina, sa više od 100 agencija koje nude takve usluge.
Situacija je podstaknuta nedostatkom radne snage usled starenja stanovništva, kao i neusklađenosti u vrednostima između mlađih radnika i kompanija koje posluju "staromodno".