Ako ste ljubitelj onlajn kupovine, verovatno vam je poznat osećaj uzbuđenja kada pronađete dobar proizvod, a još bolje ako je taj proizvod na popustu ili ako uz njega dobijete još jedan povoljan artikal. Međutim, ovo je često upravo ono što prodavci žele - da vam kupovinu učine toliko primamljivom, da jednostavno ne možete da odbijete.
Ovo su neke od najčešćih strategija koje onlajn brendovi koriste:
Rasprodaje i popusti
Više od 80 odsto potrošača kaže da je veća verovatnoća da će kupiti nešto kada imaju kupon ili ako je naglašen popust, podaci su istraživanja iz 2022. godine.
Ponuda popusta na kupovinu ili besplatnu dostavu za potrošnju preko određenog iznosa, može pomoći trgovcima da brže prodaju više artikala. Brendovi takođe često nude popuste u zamenu da se prijavite za dobijanje e-pošte od njih ili ako se priključite programu lojalnosti.
Ovo omogućava kompanijama da prikupe podatke o vašim preferencama i kupovnim navikama, kako bi mogle da nude preporuke za proizvode i personalizovane ponude.
"Ostao samo još jedan proizvod!"
Natipisi koji govore da je ostao mali broj zaliha određenog proizvoda stvaraju osećaj odgovornosti: "Ako sada ne kupim, nestaće!"
Tako vas prodavci često navedu da donesete brzu odluku, umesto da zastanete i porazmislite da li vam je proizvod zaista potreban. Analitičari navode da ova strategija često dobro funkcioniše za avio-kompanije i hotele (kada se potrošačima, na primer, kaže da je ostala jedna karta ili soba).
Dodatni proizvodi i unakrsna prodaja
Davanje mogućnosti potrošačima da unaprede sedište u avio-kompaniji ili kupe vrhunski proizvod za mali procenat više od prvobitne cene su još neki od načina na koji trgovci podstiču prodaju.
Ostale strategije uključuju unakrsnu prodaju (kada se nude srodni proizvodi po sniženoj ceni, kao što je torba za fotoaparat ako kupite kameru) ili grupisanje, gde se nudi popust ako kupite više povezanih artikala, dodao je on.
Podsetnik da ste napunili onlajn korpu
Mnogi potrošači pretražuju sajtove za e-trgovinu i dodaju proizvode u korpu za kupovinu, ali ne završavaju kupovinu, a neke analize su pokazale da u 70 odsto slučajeva, kupci napuštaju sajt nakon ubacivanja proizvoda u onlajn korpu.
Da bi naveli kupce da se vrate i završe kupovinu, mnogi prodavci šalju poruke sa podsetnikom za punu korpu putem e-pošte ili tekstualne poruke, a pokazalo se da ova strategija povećava prodaju.
Kako da izbegnete ove zamke
Lako je osećati se kao da propuštamo "super ponudu", pa onda kupimo previše stvari i potrošimo previše novca. Ako želite da to izbegnete, podsetite se da trgovci često koriste navedene strategije koje su osmišljene da vas navedu da kupujete impulsivno.
Stručnjaci predlažu sledeće savete za izbegavanje ovih "zamki":
- Otkažite pretplatu na e-poštu ili poruke od brendova i prodavaca
- Planirajte svoje kupovine tako da tražite samo određene artikle
- Postavite dobro definisan budžet kako ne biste previše trošili
- Uporedite cene sa različitih sajtova, da biste bili sigurni da dobijate najbolju ponudu
- Sačekajte 24 sata pre nego što završite kupovinu, da biste bili sigurni da nije impulsivno.