Deca bi trebalo da nauče da koriste AI čet-botove, kao što je Čet GPT, kako bi naučili da prave zabavne igre, prilagođene priče zasnovane na njihovim idejama i da pronađu odgovore na pitanja koja često postavljaju, smatra AI stručnjak Ed Brusard, koji kompanijama pomaže da se kreću tržištem u kojem dominira veštačka inteligecija.
"Često se šalim sa klijentima, kažem da najbolji radnik kojeg mogu unajmiti u njihovu firmu je osoba koja je upravo prešla svoje ispite koristeći veštačku inteligenciju - oni su već naučili kako da koriste AI da bi postigli odlične rezultate", rekao je Brusard za "Dejli mejl".
"Poslodavcima budućnosti će biti potrebni "domaći" korisnici AI, kojima je korišćenje veštačke inteligencije za brži, bolji i pametniji rad dolazi prirodno. Ali ne možete očekivati da će vaša deca prihvatiti AI, osim ako sami ne budete uzor pozitivnog AI ponašanja," dodao je.
On preporučuje da se deca sa veštačkom inteligencijom započnu dok su u osnovnoj školi, rekavši da se obrazovni sistem takođe mora pomeriti ka podučavanju tehnologije.
"Poslovi koje ćemo raditi biće potpuno drugačiji i zahtevaće drugačiji skup veština", rekao je Brusard. "Sada treba da napravimo tu promenu u našim obrazovnim sistemima, kako ne bismo proizveli izgubljenu generaciju radnika, koji imaju pogreše veštine za svet posle AI," zaključio je.
Objasnio je i da će stvari kao što su liderstvo i sposobnost samostalnog razmišljanja i dalje biti dragocene, ali da su tu i druge veštine koje će budućim generacijama biti neophodne u svetu u kome će AI biti sastavni deo života. Neke od najvažnijih koje Brusard navodi su:
Mogućnost razmišljanja bez interneta
"Internet je umanjio vrednost i potrebu da se pamte stvari, čak i nešto jednostavno, kao što su uputstva za odlazak do kuće prijatelja", rekao je. "Jedan od problema koje će AI doneti je to što prevazilazi samo davanje informacija, već zapravo može da zameni razmišljanje mnogih ljudi, kreiranjem prilagođenih odgovora na vrlo konkretna pitanja.""
"Kako deca usvajaju AI alate, važno je da ih naučimo i kako da razmišljaju, a ne da razmišljanje prepuste veštačkoj inteligenciji. Možete pomoći svojoj deci tako što ćete podsticati njihovu radoznalost u svetu."
"Razumevanje kako svet funkcioniše biće od vitalnog značaja u budućnosti, jer sve više i više posla obavlja putem AI, pa će ljudima biti potrebno znanje da razumeju i izazovu pojedine rezultate AI sistema."
Poslovi koji još ne postoje
Svetski ekonomski forum procenjuje da će oko 65 odsto dece koja danas uđu u osnovnu školu raditi na poslovima koji trenutno ne postoje.
"Kancelarski poslovi u celini neće biti suvišni, ali će se više baviti preduzetništvom, komunikacijom i usmeravanjem timova (i veštačke inteligencije) za postizanje zadataka, nego ponavljanjem izvršavanja samih zadataka. Drugim rečima, pamćenje i sposobnost praćenja strukturiranih procesa će postati manje važni, ali će komunikacija, rešavanje problema, ideje i kreativnost ostati ključni za uspešan život."
Učenje zanata
Trenutni poslovi koji zahtevaju pamćenje činjenicama i obuku o procedurama, kao što je računovodstvo, imaće smanjenu vrednost, veruje Brusard.
"Sve više i više tih poslova obavlja AI. U svetu takve neizvesnosti, planiranje za samo jednu određenu karijeru verovatno nije ispravno. Podstaknite svoju decu da rade ono što vole, ali pobrinite se da to rade uz pomoć AI."
Međutim, rekao je da bi trebalo negovati zanate u kojima je potrebna "ljudska ruka".
"Na zanate kao što su stolarija, vodoinstalateri i električari, gde su potrebne praktične primene i rešavanje problema na licu mesta, veštačka inteligencija će mnogo manje uticati," zaključio je Brusard.