Vozačima automobila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem je sipanje goriva na pumpama potpuno rutinska stvar. Međutim, iako su pravila za cipanje goriva sasvim jednostavna, neki vozači i tu prave grešku, ni ne sluteći da tako mogu naneti veliku štetu svom četvorotočkašu, a i novčaniku
Šta ne treba raditi prilikom točenja goriva u rezervoar
Obično vozači, kako bi ređe morali da staju na pupmu i dopunjuju rezervoar, sipaju gorivo "do čepa", odnosno onoliko koliko može stati u automobil. Ovo jeste dobra praksa, jer na taj način u sistem za transmisiju goriva ne dospevaju talozi koji se mogu nakupiti na dnu rezervoara. Ipak, ako se pretera, to nikako nije dobro.
Naime, stručnjaci za automobile naglašavaju da u rezervoar nikada ne treba dosipati još par kapi goriva nakon što "pištolj" za točenje goriva sam zaustavi točenje. Iako može delovati kao da prostora još ima, sistem koji zaustavlja točenje goriva dizajniran je tako da se sav višak goriva koji se sipa posle toga jednostavno preusmeri u odvodnu cev.
Zašto nije dobro dosipati još par kapi goriva u rezervoar
Sipanje goriva na ovaj način, pre svega, dovodi do bespotrebnog trošenja novca, jer sav taj višak koji ćete na kasi platiti ne ide u rezervoar. Osim toga, zbog ovakve nesmotrenosti se može oštetiti i automobil, i to na više načina. Neki problemi mogu delovati minorno, a drugi zahtevati ozbiljnu investiciju kako bi se rešili.
U najboljem slučaju, višak goriva koji se može izliti iz otvora za sipanje može oštetiti farbu na karoseriji. U najgorem - može doći do oštećenja filtera sa aktivnim ugljenikom koji imaju gotovo svi moderniji četvorotočkaši. Tada se emisija štetnih gasova u atmosferu može povećati, a rad motora potpuno destabilizovati.
Zato, kada sledeći put stanete na pumpu da dopunite rezervoar, imajte na umu da je sasvim dovoljno da pustite "pištolj" za točenje da odredi koliko je goriva dovoljno. Uštedećete nešto novca, a i automobil će vam reći hvala što vodite računa o njegovom "zdravlju".