Magazin

Kompanija za čuvanje mačaka prikupila skoro milion dolara kapitala

Američki startap Mjautel, koji pomaže vlasnicima mačaka da pronađu proverene čuvare za svog ljubimca, od osnivanja u 2015. prikupio je skoro milion dolara kapitala i posluje sa profitom uprkos tome što su psi u Sjedinjenim Američkim Državama znatno popularniji kao kućni ljubimci. Osnivač ove aplikacije za čuvanje mačaka misli da mačke i ljubitelji mačaka zaslužuju više.
Kompanija za čuvanje mačaka prikupila skoro milion dolara kapitala© Unsplash/Alice

Mjautel je profitabilan i njegov bruto prihod od rezervacija za čuvanje mačaka raste iz godine u godinu po 50 odsto, a firma u ovom trenutku ima više od 2.200 radnika koji su morali da zadovolje stroge kriterijume prilikom zapošljavanja.

Potencijalni zaposleni moraju da prođu šest krugova intervjua za posao dok im se ne dozvoli da se priključe timu, a vlasnica kompanije Sonja Pečavič u šali naglašava da je lakše ući na Uviverzitet Harvard nego postati dadilja mačaka u Mjautelu, prenosi portal Teh kranč.

Kompanija je do sada odgovorila na više od 95.000 zahteva za čuvanje mačaka, pre svega u velikim američkim gradovima kao što su Njujork i Los Anđeles, ali planira da se proširi i na manje gradove.

Pečavič navodi da je prikupljanje kapitala bilo teško pošto su ulaganja uglavnom fokusirana na pse kao na kućne ljubimce i mnogi investitori nisu shvatali zašto usluga čuvanja treba da bude usresređena samo na mačke.

U Sjedinjenim Američkim Državama 65,1 milion domaćinstava ima bar jednog psa naspram 46,5 miliona domaćinstava koje drži mačku kao ljubimca.

Osnivačica Mjautela smatra da mačke imaju posebne potrebe koje se razlikuju od potreba drugih ljubimaca i za sada uspeva da zaradi na svojoj viziji, navodi se na portalu.

Uložila je 100.000 dolara sopstvenog novca, pronašla tim programera i pokrenula Mjautel 2015. godine. Startup zapošljava samo ljude koji imaju iskustvo u situacijama kao što su davanje lekova mačkama (mačke su posebno sklone hroničnim bolestima kako stare) i briga o mačkama sa posebnim potrebama.

Kompanija je uglavnom poslovala u tajnosti od svog osnivanja. Vlasnica je rekla da je kompanija tek sada izašla iz tajnosti jer je poslednjih devet godina tim radio, gradio brend i doveo korisničko iskustvo na željeni nivo.

image