Odlaganje neprijatnog razgovora je možda još gore od samog razgovora, ali bez obzira na to ovoj "taktici" pribegavamo kada god nismo spremni sa se suočimo sa svojim i mislima našeg sagovornika. Dobra vest je da postoje određeni koraci koji nam mogu pomoći da se za njega pripremimo.
Definišite cilj
Razmislite šta je cilj neprijatnog razgovora koji želite da obavite i koji ishod očekujete nakon njega. Ovo je možda i najteži korak jer treba postaviti cilj koji je realan i koji možete potkrepiti adekvatnim dokazima ukoliko to bude potrebno.
Preslišajte se naglas pre nego što započnete razgovor
Glavni zadatak jeste da jasno formilišete misli koje ćete kasnije izneti sagovorniku i steknete određenu dozu sigurnosti. Potrudite se da prilikom ovog preslišavanja istaknete sve važne "tačke dnevnog reda" i najupečatljivije primere, kako se ne bi desilo da se posle razgovora prisećate šta ste sve mogli reći.
Odaberite pravo vreme i mesto
Postarajte se da viđanje organizujete na nekoj neutralnoj teritoriji, na mestu gde ćete se i vi i vaš sagovornik osećati opušteno i gde ćete imati potrebnu privatnost. Takođe, potrudite se da vreme odgovara i jednoj i drugoj strani, kako se ne bi desilo da neko od vas konstantno gleda na sat.
Razmišljajte pozitivno
Ma koliko razgovor bio neprijatan, potrudite se da u dogovoreno vreme dođete što pozitivnije nastrojeni jer se u suprotnom može desiti da sagovornik razgovor doživi kao napad. Pokušajte da pronađete i neke zajedničke osobine ili stavove i iskoristite to kao uvod u dalju konverzaciju.
Jasno iznesite svoj stav
"Uvijanje u ukrasni papir" je mnogo jednostavnije nego reći kako zaista stvari stoje, ali to ne vodi ničemu. Umesto toga jasno i koncizno iznesite sve što vam je na umu i pojasnite kako ste došli do tih zaključaka, jer čak iako sagovornik zna šta vam je na pameti, vrlo verovatno mu nedostaje nekoliko "kockica" da složi potpunu sliku o situaciji koja je predmet razgovora.
Dajte do znanja da ste razumeli svog sagovornika
Nakon što završite izlaganje, dajte prostora sagovorniku da iznese svoje mišljenje na tu temu. Možda problem nikada nije ni postojao, nego ste na osnovu drugačijeg viđenja stvari zapravo sami stvorili takvu percepciju. Ili vi, ili vaš sagovornik. Ukoliko obe strane budu potpuno otvorene, veća je verovatnoća da će se nesporazum rešiti i svi biti zadovoljni.
Predložite donošenje zajedničkog rešenja
Pošto je svaka strana iznela svoj stav, upitajte sagovornika šta bi za njega bilo najoptimalnije rešenje. Možda će se ono razlikovati od vaše vizije, ali će vam dati usmerenje i pomoći da razumete šta je potrebno drugoj strani kako bi se problem prevazišao.
Napravite kratak rezime razgovora
Na kraju, najvažniji korak jeste da rezimirate razgovor. Tako ćete biti sigurni da ste i vi i vaš sagovornik na isti način razumeli šta je potrebno da bi se neprijatnost prevazišla. To će sigurno iziskivati trud obe strane, ali ćete barem u budućnosti imati manje razilaženja u komunikaciji.