Iznajmljivanje automobila je danas veoma zastupljeno, naročito na putovanjima. Čak su i cene sasvim prihvatljive - već za 30 do 40 evra po danu se može iznajmiti sasvim pristojno vozilo. Međutim, zbog nepažnje troškovi mogu da "skoče" i do nekoliko hiljada evra.
Fantomski troškovi vam mogu pokvariti odmor
Jedan od najvećih "fantomskih" troškova koje rent-a-kar kompanie koje se bave iznajmljivanjem vozila mogu pokušati da naplate jesu troškovi za oštećenje vozila. I to je sasvim u redu ukoliko ste u saobraćajnoj nezgodi učestvovali vi. Međutim, to nije uvek slučaj. Nažalost, iako veoma nepoštena, ova praksa je itekako zastupljena, naročito na destinacijama koje vrve od turista i gde se automobili iznajmljuju svakodnevno i u velikom broju.
Troškovi ovog tipa na naplatu nekada mogu stići i nekoliko meseci nakon odmora, pri čemu se kompanija kod koje je vozilo iznajmljeno gotovo uvek poziva na detaljan pregled automobila koji je naknadno odrađen. U takvoj situaciji je vaša reč protiv njihove, a znači - teško da ćete uspeti da dokažete da fizičko oštećenje ili kvar nisu nastali vašom nepažnjom, odnosno krivicom. I vrlo verovatno da će vam kompletan iznos troškova opravke biti skinut sa računa.
Kako se zaštiti od nesavesnih rent-a-kar kompanija i sačuvati novac
Srećom, postoji jedan trik koji vam može pomoći da se zaštitite od nesavesnih rent-a-kar kompanija, odnosno referenata koji iznajmljuju vozila. Sve što je neophodno jeste da vozilo prilikom preuzimanja dobro pregledate i spolja i iznutra i obavezno napravite fotografije i video zapise na kojima se jasno vidi stanje vozila, odnosno da li na njemu postoje bilo kakva oštećenja ili je ono "kao čaša". Sedišta, gepek, limariju, ogledala - slikajte i snimite apsolutno sve.
Fotografije i video-snimke je potrebno napraviti i prilikom vraćanja automobila i to na isti način kao i prilikom njegovog preuimanja. Ovo je posebno važno ukoliko vozilo samo ostavljate na parkingu rent-a-kar kuće gde ga niko od zaposlenih na licu mesta ne proverava. Samo tako ćete imati validan dokaz da je vozilo vraćeno u istom stanju kao i kada je preuzeto, naglašava Danijel Duraco, direktor eksternih komunikacija u kompaniji Alajens Partners Ju-Es-Ej za portal Travel + Leisure.