Gradski prevoz je izuzetno razvijen u svim velikim gradovima Rusije, a pored uobičajenih autobusa, trolejbusa, tramvaja i (naravno) metroa, pojedini gradovi imaju i veoma neobična transportna rešenja.
Metrotram u Volgogradu
Metrotram je jedna od najvećih turističkih atrakcija Volgograda, a osim u tom gradu, on se ne može sresti ni u jednom drugom. Umesto vozova, tunelima saobraćaju tramvaji. Na današnji dan postoje 22 podzemne stanice, a dnevno se metrotramom preveze više od 10.000 putnika. Zanimljivo je i da je 2012. godine magazin Forbs volgogradski metrogram stavio na 4. mesto na spisku "12 najinteresantnijih tramvajskih ruta na svetu".
Kočije u Suzdalju
Jedan od najlepših gradova Zlatnog prstena Rusije se, osim izuzetnom arhitekturom i istrijskim spomenicima, može pohvaliti i veoma kreativnim transportnim sistemom. I lokalno stanovništo i turisti imaju priliku da se po centru grada provozaju pravom kočijom, a u zimskom periodu joj na smenu dolaze ogromne sanke koje vuku konji. Ovakav prevoz samo još više doprinosi atraktivnosti grada, noseći duh nekih prošlih vremena.
Vazdušni jastuci u Samari
Ovi neobični "jastuci" prvi put su se u Samari pojavili sada već davne 2003. godine. U stvarnosti su to izuzetno brzi gumeni čamci koji, kako bi se kretali po zaleđenoj Volgi, imaju i posebne "šlaufe" sa strane. Ideju za ovakav vid transporta stanovnici Samare "pozajmili" su od Peterburžana, koji su još u 19. veku izumeli tada jako popularne ledene tramvaje ne bi li se vozili po zaleđenoj Nevi.
Žičara u Nižnjem Novgorodu
Nižnji Novgorod je žičaru dobio 2012. godine, a njenim puštanjem u rad rešen je jedan od najvećih problema stanovništva - povezivanje sa gradom Bor. Prvobitno je ideja bila da se sagradi most preko reke Volge, ali pošto je to zahtevalo izuzetno mnogo finansijskih sredstava, odlučeno je da se nađe neko alternativno rešenje. Danas je žičara deo gradskog transportnog sistema i jedna od najvećih atrakcija Nižnjeg Novgoroda.
Rečni tramvaji u Sankt Peterburgu i Moskvi
Stanovnici Severne prestonice Rusije odavno u svom gradu imaju rečne tramvaje. Istina, oni se retko koriste baš u svrhu putovanja sa jednog na drugi kraj grada - češće su tu da posluže kao neki vid opuštanja u slobodno vreme. Odnedavno i u Moskvi postoje rečni tramvaji, ali su tamo oni koncipirani baš kao gradski prevoz. Čak je i karta ista kao za sve druge vrste transporta.
Uspinjača u Vladivostoku
Uspinjača je oficijalni vid transporta u Vladivostoku još od 1962. godine, a ideju da se ona napravi Nikita Hruščov je dobio nakon posete američkom gradu San Francisku. Uspinjača se penje do visine od 2.000 metara nad nivoom mora, a sa njenog vrha se pruža fantastičan pogled na čitav grad.