Magazin

Šta su advent kalendari i kako povećavaju novogodišnju euforiju

Svake godine početkom decembra, influenseri i influenserke na društvenim mrežama otvaraju sve popularnije advent kalendare, deleći uzbuđenje i njihov sadržaj sa svojim milionskim auditorijumom. Instagram i TikTok su preplavljeni ovim trendom. Šta su, zapravo, advent kalendari?
Šta su advent kalendari i kako povećavaju novogodišnju euforiju© unsplash /Jan Romero

Do novogodišnjih i božićnih praznika ostalo je manje od mesec dana, a pretprazničnu euforiju povećavaju i advent kalendari, konceptualni ukrasni kalendari sa 24 kutije iznenađenja, koji unose dodatnu čaroliju u sve više domova širom sveta.

Prvobitno su se advent kalendari koristili u religioznim porodicama sa ciljem da deci učine zabavnije odbrojavanje dana do Božića. Ovaj kalendar se sastoji od 24 prozorčića (kutijica), od kojih svaki predstavlja dan u mesecu. Deca su, u peridu od 1. do 24. decembra, svaki dan mogla da otvore po jedan prozorčić i pojedu slatkiš koji se krije iza njega. Danas oni predstavljaju zabavu i za odrasle, a veliki svetski brendovi se utrkuju čiji će kalendar biti lepši, bogatiji i privući više pažnje u reklamnim kampanjama i na društvenim mrežama.

Iako se u komercijalne svrhe koriste odskora, advent kalendari postoje od pamtiveka. Reč advent je poreklom iz latinskog jezika i označava dolazak (u ovom slučaju je asocijacija na dolazak Isusa Hrista ), a prvi drveni advent kalendar nastao je davne 1851. godine u Nemačkoj, koji se od tada prilagođavao i menjao čitava dva veka. Kada su, nakon Drugog svetskog rata, prvi advent kalendari prešli na drugu stranu okeana i dospeli na područje SAD, a "Njuzvik" objavio fotografiju unuka predsednika Dvajta Ejzenhauera sa božićnim kalendarom, svaka porodica je poželela da uoči Božića ima baš takav kalendar.

Šta daje posebnu vrednost advent kalendarima i čini ih popularnim iz godine u godinu?  "Liberti London" je 2014. godine među prvima predstavio svoj premium advent kalendar za odrasle po ekskluzivnoj ceni od 174 evra, a u luksuznoj kutiji bili su po danima, do Božića, raspoređeni kozmetički proizvodi ukupne vrednosti 491 evra. Prodaja je planula, a kalendar je postao najprodavaniji proizvod za 145-godišnju istoriju brenda. Od tada i ostali brendovi, veliki, poput "Šanel"-a i "Dior"-a , ali i mali, lokalni brendovi, uoči novogodišnjih i božićnih praznika pripremaju advent kalendare. Ovaj trend se proširio i na Srbiju, pa su osim kozmetičkih lanaca, ove godine po prvi put i supermarketi počeli da nude svoje advent kalendare.

@victoriamagrath You win @Team Jimmy Choo 😩❤️😍 thankyou!! #adventcalendar♬ abcdefu - GAYLE

image