Magazin

Samoposluge u drugim zemljama su glavna turistička atrakcija za mlade

Kada organizujete put, radujete se plaži, restoranima, muzejima i brojim turističkim atrakcijama koje vaša destinacija može da ponudi. Ali da li ste nekada bili uzbuđeni da odete u prehrambenu prodavnicu kada putujete? Možda zvuči neobično, ali ova aktivnost je jedna od najzabavnijih za mlade putnike.
Samoposluge u drugim zemljama su glavna turistička atrakcija za mlade© Freepik/prostooleh

Sigurno ćete barem jednom svratiti do marketa dok ste na putovanju i možda nećete mnogo razmišljati o tome: Došli ste da uzmete šta vam treba i to je to. Ipak, ne misle baš svi ovako - štaviše, mnogim mladim putnicima je odlazak u samoposlugu omiljeni deo odmora!

Zašto je ova naizgled obična aktivnost nekima toliko zanimljiva? Prema mladim korisnicima društvenih mreža, samoposluga je savršena kombinacija upoznavanja kulture zemlje u kojoj se nalaze, kao i sjajna prilika za kupovinu suvenira.

Posete samoposlugama mnogi vide kao približavanje mestu na kome se nalaze, jer pružaju realniju sliku o svakodnevnim navikama stanovništva.

"Sve je novo, sveže, drugačije. Volim da vidim šta je popularno u drugim zemljama i šta drugi ljudi vole da konzumiraju. Kad sam na moru, interesantno mi je da posmatram koje namirnice ljudi nose na plažu - mislim da nešto jednostavno, poput samposluge, pruža uvid u kulturu naroda, kao da doživljavam njihov "svakodnevni režim", barem nakratko," objašnjava Jana (26) za RT Balkan.

Važno je napomenuti da se ovo ne odnosi na markete koji su namenjeni strancima, već je više reč o manjim marketima i pijacama koje uglavnom posećuju lokalni stanovnici.

"Kada sam u stranoj zemlji i odlazim u samoposlugu, njihovu svakodnevnicu mogu da poredim sa mojim životom u sopstvenom gradu. Na primer, ako je veliki izbor povrća već iseckan i spakovan, spreman za prodaju u drugim zemljama, pomisliću kako to njima olakšava brojne poslove i štedi vreme", govori za RT Balkan Sara (27).

"Možda neka mesta imaju veći izbor proizvoda, što opet pruža uvid u drugačiji život... Na primer, ako negde vidim da je pašteta od lososa vrlo popularna i da nije skupa kao što bi možda bila u mom gradu, to mi govori da ljudi u zemlji koju posećujem češće jedu ribu, da to nije neuobičajeno. Možda to znači da je kvalitetna i da ću je naručiti sledeći put kada odem u restoran," dodaje Sara.

Drugi mladi putnici dodaju da, ako znaju da je određena zemlja poznata po nekom piću ili slatkišu, rado će pokušati da ga pronađu u samoposlugama.

Ovo je sjajna opcija za suvenire - umesto magneta, šolje, majice ili figurica, koji mnogima "skupljaju prašinu", poklanjanje jedinstvenih poslastica iz druge zemlje koje se ne mogu nabaviti skoro nigde drugo je za mnoge bolji izbor. Ovako i drugi mogu "okusiti" mesto na kome ste bili.

U poslednje vreme ima i onih na društvenim mrežama koji čak priznaju da su određena putovanja planirali prema hrani i piću koje mogu nabaviti i samoposlugama te zemlje.

Iako ne morate da planirate putovanja isključivo u odnosu na prodavnice hrane koje destinacija na koju idete ima, sledeći put kada ste u inostranstvu, možete da izdvojite vreme da istražite lokalne markete i pijace. Možda ćete pronaći proizvode kojih nema u megamarketima, već nešto autentično i jedinstveno po čemu ćete rado pamtiti putovanje.

 

image