Svet

Opada poverenje u medije na globanom nivou: Svaki drugi Nemac smatra da se vestima ne može verovati

Sjedinjene Države su postigle mali napredak, ali su i dalje na dnu liste, zajedno sa Slovačkom, sa samo 26 procenata ljudi koji uglavnom veruju medijima - što je tri odsto više nego prošle godine
Opada poverenje u medije na globanom nivou: Svaki drugi Nemac smatra da se vestima ne može verovatiGetty

Poverenje u medije je opalo u mnogim zemljama širom sveta, nakon privremenog porasta tokom godina vrhunca pandemije kovida 19, iako je i dalje više nego pre početka zdravstvene krize, pokoazuju rezultati istraživanja koje je objavljeno u Izveštaju o digitalnim vestima Rojtersovog instituta za 2022. godinu.

Anketirano je 93.000 ljudi u 46 zemalja o nizu tema vezanih za digitalne vesti u rasponu od percepcije medijskog izveštavanja o ratu u Ukrajini do promena navika mlađih potrošača i informisanja o klimatskim promenama.

Ukupno poverenje u medije je palo u 21 od 46 analiziranih zemalja, dok ih je 18 ostalo na sličnom nivou, a samo sedam je zabeležilo porast, prenosi portal "Zero Hedž".

Finska je imala najveći udeo ispitanika koji su se složili da "vestima možete verovati većinu vremena" sa 69 odsto, što predstavlja povećanje od četiri procentna poena od poslednjeg izdanja izveštaja.

Sjedinjene Države su postigle mali napredak i još su na dnu liste, zajedno sa Slovačkom, sa samo 26 procenata ljudi koji uglavnom veruju vestima - što je za tri procentna poena više u odnosu na prošlu godinu.

Među zemljama u kojima je najviše opalo poverenje je Nemačka sa padom od tri odsto, tako da rezultati pokazuju da svaki drugi Nemac nema poverenja u medije.

Prema izveštaju, dok većina ljudi širom zemalja ostaje angažovana i redovno prati vesti, države sa nižim nivoom poverenja u medije kao što su Sjedinjene Države (26 odsto), Ujedinjeno Kraljevstvo (34 odsto), Francuska (29 odsto ) i Slovačka (26 procenata) takođe imaju tendenciju da beleže neke od najviših nivoa selektivnog izbegavanja i pada interesovanja za informacije objavljene u medijima.

Razlozi koji se navode za selektivno izbegavanje vesti su izbor da se racionalizuju ili ograniče informacije ili određene vrste vesti. Ispitanici su naveli osećaj iscrpljenosti vestima, kao i da im kvare raspoloženje, dovode do osećanja nemoći, a ukazali su i da ih je nekad previše teško razumeti ili im se, između ostalog, ne može verovati.

U Latinskoj Americi poverenje je od februara 2022. godine palo u Brazilu (za šest procentnih poena) i Kolumbiji (za tri). U međuvremenu, u nekim od analiziranih zemalja u Africi, došlo je do povećanja (Južna Afrika za devet, Nigerija za četiri), dok je u Keniji zabeležen pad od četiri odsto. U Aziji je poverenje u vesti smanjeno u Maleziji (za pet odsto) i Tajvanu (četiri odsto), ali je povećano na Filipinima (za pet odsto) i Japanu (za dva).

image