Magazin

Sajkling, ojling i slaging lica - šta je sledeće

Svaki put kada na društvenim mrežama krene neki novi trend iz sveta nege lica ili kose, pomama za njime poprimi globalne razmere. Devojke i žene doslovno "polude" za izmišljenim konceptima nege, iza kojih se neretko krije ništa drugo do uobičajena rutina sa pompeznim nazivom.
Sajkling, ojling i slaging lica - šta je sledeće© freepik/senivpetro

"Ojling" je novi trend u nezi kose koji na TikTok-u ima milione pregleda. Rekli bismo - nešto novo, neki revolucionarni pristup nezi kose, međutim, u pitanju je samo moderan naziv za masažu temena glave nekomedogenim uljima (ulja koje ne dovode za zapušavanja pora), poput ulja avokada, vučijeg trna (da, dobro ste pročitali), bademovog ili orahovog. "Ojling", koji originalno potiče sa južnoazijskog podneblja, podrazumeva korišćenje ulja bogatih vitaminima i Omega - 3 masnim kiselinama, koji pomažu u regeneraciji i poboljšavaju cirkulaciju vlasišta, podstičući time rast kose i njen kvalitet. Nakon nanošenja ulja na teme glave, ono se utrljava, a ostatak ulja raspoređuje po dužini kose. Sve isto što su i naše bake radile. Ovaj trend nije za svakoga, već je  isključivo preporučljiv za dugu, gustu i neposlušnu kosu, dok tankoj i masnoj,neće u potpunosti odgovarati, već će je samo dodatno zamastiti.

"Sajkling" (ciklična nega kože o kojoj smo već pisali) je apsolutna zvezda među trendovima ove godine, a svoju popularnost je, kao i "ojling", stekao na TikTok-u, gde broji preko 130 miliona pregleda. Video snimci koji opisuju ovaj vid nege, kao i njegove prednosti. postali su viralni nakon što je Vitni Bou, ekspert u oblasti dermatologije, postojećoj rutini nadenula bombastičan naziv koji jednom rečju opisuje ceo proces koji se zasniva na - cikličnosti.

Međutim, pored "ojlinga" i "sajklinga" koji imaju svoje benefite i podršku eksperata iz oblasti dermatologije, pojave se i pojedini trendovi koji postanu popularni a zapravo mogu doneti više štete nego koristi.

Jedan od takvih je, primera radi, "slaging", koji svoje korene vuče iz Koreje, a podrazumeva nanošenje vazelina na kožu lica, usne i nokte umesto proizvoda koji su namenjeni njihovoj nezi, kako bi se "zaključala" vlažnost kože. Ali zašto je onda ovaj trend zapravo "antitrend", kada čuva vlažnost kože? Upravo zato što je u osnovi vazelina mineralno ulje, koje ima sposobnost da, usled kontinuiranog korišćenja, isuši kožu i zapuši pore. Sama ideja "slaginga" zapravo i nije tako loša ukoliko se upotrebljavaju adekvatni proizvodi, dok dermatolozi naglašavaju da je ovaj trend pogodniji za suvu kožu, kombinujući hranljive serume sa kremama koje omogućavaju koži disanje.

image