"Koka-kola" na srpskoj slavi – bez Kosova

Pravo učešća u nagradnoj igri imaju isključivo "lica sa prebivalištem u Republici Srbiji (bez Kosova i Metohije)". "Koka-kola" računa na srpske pare, ali sledi "evropski put" antisrpske politike
"Koka-kola" na srpskoj slavi – bez KosovaGetty © Tasos Katopodis

"Koka-kola" civilizacija je okupirala sve. Vi postojite da bi vam korporacija prodala – svoju robu! Ali to nije sve. 

Pre više od jednog veka američki kapitalizam je došao do saznanja da nije osnovno nalaziti put do potrošača da se svoja roba pohvali a da bi se prodala, nego se krenulo u iznalaženje načina "kako bi ljudske instinkte trebalo mobilisati da potrošnja postane obaveza". To je odavno uočio Stjuart Juan, autor knjige o "advertajzingu i društvenim korenima potrošačke kulture" koja je doživela tridesetak izdanja – PR! A Social History of Spin.

Formiranje ljudskog materijala

Rezultati tog antihumanog i manipulativnog procesa su: "Važno oruđe za formiranje ljudskog materijala jeste reklama. To je propaganda zapadnog sistema vrednosti i stila života."

"Koka-kola" je najpoznatiji simbol toga. Jer u onom što kupujete pod tim natpisom nema ništa posebno vredno sem u vas ugrađene potrebe, koja je reklamom ubačena u vaše misli i emocije, a da vi sebe doživljavate kao nekog ko ima "stila". Coke is it! Ne, nije to stil ekskluziviteta. Naprotiv. Vi ste "opšte mesto" u masi koja se okuplja oko "koka-kola" božanstva.

Istorija "koka-kole" je istorija traženja čovekove nesposobnosti da se odupre pretvaranju ličnosti u – veselu masu. Kad pogledamo profil tog "najvećeg brenda" u totalitarnosti potrošačkog društva uočićemo dve faze: prva, kad je "koka-kola" proizvod koji uspešno prati tržišna kretanja i prilagođava se velikim promenama; nazvaćemo je kokainska faza; druga faza – kad "koka-kola" postaje kreator ideologije potrošačkog društva i sredstvo za održavanje odnosa u tom društvu.

"U reklami se ideološka obrada ljudi ispoljava u najvulgarnijoj formi, a to znači u najdostupnijoj i najdelotvornijoj formi", našao je Aleksandar Zinovjev. "Klasični obrazac reklame je naravno američki. Ona ne odražava samo stil života kako je formiran u SAD, ona učestvuje u njegovom formiranju, očuvanju i propagandi."

Važno je razumeti da se, kako je uočio Erih From, reklama "ne obraća razumu nego emociji; kao i svaka druga hipnoidna sugestija ona pokušava da na svoje predmete utiče emocionalno, a da ih zatim natera da mu se potčine intelektualno".

"Koka-kola" – krv Isusova

Kad se čoveku zavrti mozak on se može dovoditi u stanje da dubi na glavi i da veruje da je to – normalno. Uzimamo za primer Meksiko, jedno od najkatoličkijih društava u svetu, gde sveštenici znaju da umesto vina pričeste vernike "koka-kolom" i hlebom! "Koka-kola" kao krv Isusova!? Coke is it!

Izveštaj s lica mesta: "Neki ljudi piju 'koka-kolu' s religioznom odanošću, a drugi to bezalkoholno piće koriste kao vezu s Bogom. Soda piće 'koka-kola, koje je izuzetno popularno u Meksiku, često se koristi u verskim ceremonijama. Postoji i crkva poznata kao Koka-kola crkva u mestu Čiapas."

"U stvari se radi o Crkvi Jovana Krstitelja, ali je ona postala poznata po tome što u ceremonijama koristi proizvode kompanije 'Koka-kola'. Pre nekoliko decenija starešina crkve je odlučio da tradicionalno domaće vino zameni 'koka-kolom' i ta odluka nikad nije opozvana. Prisustvo 'koka-kole' se tu ne zaustavlja. I 'koka-koline' konzerve su deo obreda, i kao dekoracija i kao sredstvo koje pomaže duhovno isceljenje. Inače, 'koka-kola' je u Meksiku dvostruko popularnija nego u Sjedinjenim Državama gde je stvorena."

Koka-kola na slavi

I evo nas, leta Gospodnjeg 2024. u godišnjem periodu kad u srpskom svetu nastupa slavsko vreme. Naravno, tu je "koka-kola"! Njeno bezbožništvo je nezamislivo bez upotrebe Božanskog. Manipulacije našom verom u Isusa Hrista i njegove svetitelje.

Igra se nagradna igra kao najuspešnije manipulisanje – pružanje šanse da milioni gubitnika čudom postanu dobitnici. Nagrade su u prvom talasu "praznična dekoracija i drugo, namenjeno upotpunjavanju praznične trpeze" a u drugom talasu "pokloni za prazničnu trpezu" tj. "osvoji kuhinju iz snova – set za slavsku trpezu".

A pravo učešća imaju isključivo "lica sa prebivalištem u Republici Srbiji (bez Kosova i Metohije)". "Koka-kola" računa na srpske pare, ali sledi "evropski put" antisrpske politike. Naravno da niko iz vlasti kojima su "evropske integracije strateško opredeljenje" neće protestovati zbog ovakvih sitnica u kojima transnacionalna korporacija učestvuje u ugrožavanju suvereniteta države Srbije i nesumnjivom nepoštovanju međunarodnog prava a onda i odluka Ujedinjenih nacija kao što je Rezolucija Saveta bezbednosti 1244...

Nagradna igra se reklamira dubinski, u skladu s promenama u društvu: "Koka-kola – Dodaj magiju slavskoj trpezi!"

Sveci su u Srbiji opet važniji od Deda Mrazova, više je emocija uz badnjak sa okolnih srpskih brda, nego uz plastičnu jelku sa neke daleke kineske industrijske trake. I niko na to ne pazi bolje od "Koka-kole"!

Reagovanje Pavlovljevog psa

Psihologija koju praktikuje "koka-kola" civilizacija je besprizorni kolonijalizam. Vi divlji i daleki ste materijal od koga će se praviti bedne kopije nas, civilizovanih! "Vi" nikad ne možete postati "mi", ali će vam želja za tim progresom – koju vam ugrađuju – večno biti okovratnik kao dobrom blesavom psu. Uvek ćete lučiti pljuvačku kao onaj Pavlovljev pas!

Možda ste zaboravili, Ivan Petrovič Pavlov je psu, uz jednostavan hirurški zahvat, merio količinu pljuvačke – prvo na hranu (bezuslovnu draž), pa je proverio da li pas luči pljuvačku na zvuk metronoma (neutralna draž). Reakcije u prvi mah nije bilo. Onda, dok se daje hrana uključivao je zvuk metronoma... Posle nekoliko ponavljanja pas je počeo da luči pljuvačku i na sam zvuk (uslovnu draž). Zaključak je: "Nekad neutralna draž, zvuk metronoma postaje uslovna draž, a nekadašnja bezuslovna reakcija postaje uslovna reakcija, zato što se sad pojavljuje i na uslovnu draž." Ako reč pas zamenimo rečju čovek, a reč metronom rečju – reklama...

Naravno da su i igre zasnovane na "šarenoj laži", da ne kažemo na – prevarama. Pa, i u kazinima gde se "na crveno" bacaju hiljade dolara, i dok je kockar na licu mesta, neko kontroliše onaj točak ruleta. Jer, kockarske igre se ne organizuju da dobije masa, nego organizator. Kad bi masa dobijala ne bi bilo igre.       

Zombilend od crne magije

"Koka-kola" se drži magije. "Dodaj magiju slavskoj trpezi!", poručuje tebi – koji slediš hiljadugodišnju tradiciju predaka uvedenu u hrišćanske tokove – proizvođač šećerne vodice.

Šta je magija? Ili mađija, kako smo mi Srbi nekad govorili? Reč je grčkog porekla a znači čaroliju, čarobnjaštvo, vradžbinu, opsenu, gatanje, uroke, gledanje sudbine...  U narodnom verovanju "otprilike predstavlja pojavu kada smrtna bića čine čuda korišćenjem natprirodnih sila ili uz pomoć natprirodnih bića".

Postoji bela i crna magija. Belom magijom se uz pomoć dobrih duhova otklanjaju bolest, kletva, urok a pridobija sreća, ljubav, pare itd. Crna magija je prizivanje duhova zla kako bi se bacio urok ili kletva... Ko zna kako će ko da shvati i označi ono što From određuje kao "hipnoidna sugestija", a što čoveka pretvara u Pavlovljevog psa? Nova normalnost nije normalna.

Elem, vezati "koka-kola" muljanje za slavskog sveca bilo bi neprimereno, kad mi ne bismo bauljali u "koka-kola" kapitalizmu i da nas nisu doveli u situaciju – da nam je sve na prodaju i da svako dostojanstvo guramo u spektakl. "Magija" je malo obuzdana, ali u jednom času oni novoslavari punih džepova organizovali su slavu u – kafani. Banalizacija koja preliva i preko kiča. Jer oduvek slavimo sveca zaštitnika našeg kućnog praga. Da nas crni magovi i takve sile ne zaspu urocima...

Ne očekujete rešenje od "Koka-kole". Njen rezultat je i u matičnoj zemlji sumoran.

Jedan trezven među advertajzing magovima napisa pre petnaestak godina: "Oh, Amerika, želeo bih da vam kažem da je ovo još uvek Amerika, ali ja shvatam da ne možete imati zemlju bez naroda, a ovde naroda nema. Ne, dragi prijatelji... ovo su Sjedinjene Države Zombilenda".  Tad je to izgledalo kao preterivanje.

image