Ruski izvoz sirove nafte je porastao na više od 3 miliona barela dnevno, što je pokazalo da je nagli pad od prethodne nedelje bio kratkotrajan, piše "Blumberg".
Protok iz ruskih luka povećao se za 540.000 barela dnevno, čime je nadoknađeno nešto manje od polovine prošlonedeljnog gubitka, pokazuju podaci o praćenju tankera koje je prikupio "Blumberg".
Moskovsko ministarstvo energetike saopštilo je da je proizvodnja u martu smanjena za 700.000 barela dnevno i da su isporuke prethodne nedelje bile u skladu sa manjim obimom proizvodnje.
Ali, povećanje izvoza prošle nedelje dovodi u sumnju tvrdnje o smanjenju proizvodnje, naročito ako se ima u vidu da je do povećanja izvoza došlo u lukama na zapadu zemlje, gde se očekivalo da se osete posledice smanjenja, ocenjuje "Blumberg".
Obim trgovine smanjen je jedino u regionu Pacifika, odakle je najmanje rastojanje do preostalih kupaca Rusije, a izvozne cene najviše.
Preusmeravanje tokova sirove nafte koja je ranije odlazila u Poljsku i Nemačku kroz naftovod "Družba" povećalo je isporuke morem na oko 3,32 miliona barela dnevno početkom godine, u poređenju sa 2,94 miliona barela dnevno krajem 2022. godine.
Krajem 2022. godine zaustavljen je izvoz u Nemačku, a krajem februara obustavljene su isporuke u Poljsku.
Sirova nafta na brodovima koji idu ka Kini i Indiji, plus nešto manje količine koje odlaze u Tursku i određene količine na brodovima za koje još nije utvrđeno konačno odredište, u poslednje četiri nedelje vratili su se na ukupno 3,31 milion barela dnevno.
Predviđanja kažu da će većina brodova koji nemaju definisano odredište i koji se kreću ka Sueckom kanalu završiti u Indiji, dok će se oni koji su ukrcani na veoma velike brodove za prevoz sirove nafte na severnoj obali Maroka ili u Atlantiku uputiti u Kinu.
Prebacivanje tereta sa jednog broda na brod na Mediteranu se nastavlja, što je bilo najočiglednije kod Seute u severnoj Africi i grčkog grada Kalamate. Od početka godine između brodova na te dve lokacije prebačeno je najmanje 60 tereta.