Rusija

Ruski stručnjaci proučavaju zaplenjenu zapadnu vojnu opremu: Dobar oklop i slaba pokretljivost

Oprema NATO-a ima osrednju pokretljivost i sposobnost manevrisanja, posebno na blatnjavom terenu
Ruski stručnjaci proučavaju zaplenjenu zapadnu vojnu opremu: Dobar oklop i slaba pokretljivostwww.globallookpress.com © Philipp Schulze/dpa

Stručnjaci ruske odbrambene industrije otkrili su, proučavajući zaplenjenu opremu NATO-a, da zapadni modeli imaju solidan oklop, ali osrednju pokretljivost i preveliku složenost dizajna, navode "RIA Novosti" pozivajući se na anonimne izvore.

Ukrajinska vojska je, tokom neuspešnih pokušaja napada na ruske položaje, počela naširoko da koristi zapadna oklopna vozila, među kojima su nemački tenkovi "leopard", američka borbena vozila pešadije "bredli", i francuske tenkove AMKS-10RC. Osim toga, od prošle godine ukrajinske trupe koriste veliki broj haubica, oklopnih vozila i MLRS-a koje su im poslale zemlje NATO-a.

Ruski vojnici su prošlog meseca u pravcu Zaporožja zaplenili kolonu borbenih vozila neprijatelja, među kojima su "leopard" i "bredli", saopštilo je Ministarstvo odbrane, a prošle nedelje je ruska vojska zarobila francuski tenk kod Zaporožja.

Prema informacijama holdinga "Visokotočnije kompleksi", stručnjaci kompanije su do sada uspeli da prouče šest tipova zapadne opreme zarobljene tokom Specijalne vojne operacije. Zaplenjenu zapadnu opremu proučava veliki broj stručnjaka iz različitih kompanija ruskog vojnoindustrijskog kompleksa, kazao je izvor za rusku agenciju.

"U ovom trenutku, nakon testiranja zaplenjene NATO opreme, imamo preliminarne rezultate koji generalno ispunjavaju očekivanja. Konkretno, testovi su pokazali da zapadni modeli imaju prihvatljiv nivo oklopne zaštite, iako sa velikim brojem slabosti", rekao je izvor.

S druge strane, primetio je, oprema NATO-a ima osrednju pokretljivost i sposobnost manevrisanja, posebno na blatnjavom terenu.

Još jedna slaba tačka zapadne tehnologije je prekomerna složenost dizajna, dodao je izvor i pojasnio da takvu tehniku nije lako održavati.

"Zapadna vozila se ne remontiraju lako, posebno ne na terenu. I to je prvenstveno zbog dizajnerskih karakteristika njihove opreme što je u nekim slučajevima, iskreno, iracionalno", objasnio je izvor i dodao da se proučavanje trofeja nastavlja.

image