"Bakardi" se obogatio zbog izvoza pića u Rusiju, dok su drugi napustili tržište

Ogranak kompanije za rusko tržište prijavio je porast godišnjeg prihoda od 8,5 odsto za 2022. godinu

Komapnija "Bakardi" objavila je još 2022. da pauzira izvoz pića u Rusiju, ali je od tada u zemlju poslala proizvode u milionskoj vrednosti i reklamira novo zapošljavanje.

Nastavak izvoza brendova kao što su votka "Grej gus", vermut "Martini" i istoimeni rum "Bakardi" pomogao je ovoj porodičnoj kompaniji da zabeleži rast u prodaji i profit u Rusiji u isto vreme kada su mnogi od najvećih svetskih brendova pića skupo platili povlačenje sa ruskog tržišta, piše "Volstrit džornal".

"Bakardi" je nakon početka sukoba u Ukrajini izdao saopštenje u kojem se navodi da pauzira izvoz u Rusiju kao i ulaganje i oglašavanje na tržištu. To obaveštenje je stajalo na sajtu tokom većeg dela prošle godine, ali je potom uklonjeno.

"Odlazak nekoliko vodećih međunarodnih kompanija, vlasnika brendova sa tržišta alkohola smanjilo je konkurenciju i stvorilo priliku za ostale, kao i za lokalne kompanije", rekao je analitičar iz IVSR-a Ivan Kolarov.

Ogranak kompanije za rusko tržište prijavio je porast godišnjeg prihoda od 8,5 odsto, odnosno od 30 milijardi rubalja za 2022. godinu, podaci su ruske federalne poreske agencije.

"Bakardi" nije jedina kompanija koja je odlučila da ostane na ruskom tržištu. Ranije ovog meseca kompanija za proizvodnju čajeva i kafe "JDE Pets" je takođe odlučila da ostane u Rusiji, navodeći da se pridržava sankcija, jer su njeni proizvodi neophodni.

Drugi proizvođači alkohola koji su napustili Rusiju ili obustavili svoj rad pretrpeli su veliki finansijski udarac. Kompanija "Diageo" koja proizvodi votku "Smirnof" i škotski viski "Džoni voker", napustila je Rusiju krajem prošle godine.

U poslovanju je zabeležila gubitak od 122 miliona rubalja u 2022. godini u poređenju sa neto dobiti od 325 miliona rubalja u 2021. godini, pokazuju podaci ruske federalne agencije.

I drugi vlasnici kompanija se bore sa gubicima. "Badvajzer" pregovara o prodaji svog udela u ruskom zajedničkom preduzeću za proizvodnju i prodaju piva. "Hajneken" je u martu saopštio da čini sve što može da bi pronašao novog vlasnika za rusko tržište.

Uprkos odlasku sa tržišta, mnogi zapadni brendovi pića su i dalje dostupni u zemlji, jer je uvoz preko trećih zemalja dozvoljen.