Nakon završetka niza testiranja, provera i zamene stranih sistema domaćim, trebalo bi da počne serijska proizvodnja ruskog aviona MS-21 300/310, projekta kompanije "Jakovljev" na osnovi modela "jak-242".
Planirano je proizvodnja započne još 2016. godine, ali je to odloženo zbog modifikacija vezanih za sankcije SAD. Konkretno, više se ne koriste motori američke kompanije "Prat end Vitni", već domaći PD-14. Glavni konkurenti avionu MS-21 su "komak C919", "boing 737 maks 8" i "erbas A320 neo".
Kakav je ovo avion?
MS-21 je ruski uskotrupni avion dizajniran za prevoz putnika na srednjim udaljenostima od pet do šest hiljada kilometara. Širina kabine MS-21 je 406 cm (oko 30 cm više nego "boinga 737"), što mu omogućava da putnicima pruži udobnost uporedivu sa najnovijim širokotrupnim avionima. Krilo aviona je napravljeno od polimernih kompozitnih materijala. Ukupno, u procesu finalizacije aviona, uvezeno je više od 80 komponenti.
"Ujedinjena avio-kompanija" (UAC) je saopštila da će MS-21 moći da preveze do 211 putnika. Ranije je bilo dozvoljeno da prevozi do 175 ljudi.
Na osnovu rezultata proučavanja rezultata ispitivanja, Federalna agencija za vazdušni saobraćaj je odobrila glavnu promenu sertifikata o tipu, koja omogućava letelici da preveze najviše 211 ljudi.
"Uspeli smo da izvršimo hitnu evakuaciju brže od 90 sekundi, što je predviđeno standardima bezbednosti u vazduhoplovstvu. Stvarno vreme je bilo 81,7 sekundi. Izveštaj o ispitivanju odobrio je Vazduhoplovni registar Rusije. Odobrenje glavne izmene sertifikata o tipu koji je izdala Rosavijacija omogućiće nam u budućnosti da snabdevamo avione MS-21 avio-kompanijama u svim opcijama konfiguracije, uključujući i onu najprostraniju", kaže zamenik generalnog direktora za civilno vazduhoplovstvo UAC, generalni direktor AD "Jakovljev" Andrej Boginski.
Tokom ispitivanja potvrđena je usklađenost letelice sa savremenim i budućim standardima bezbednosti u vazduhoplovstvu, kao i funkcionisanje opreme za hitno spasavanje letelice. Iz aviona je uspešno evakuisano 211 putnika, kao i članovi posade (3 člana letačke posade i 5 stjuardesa).
Prve isporuke aviona sa 211 sedišta očekuju se 2024. godine, i to prvo ruskoj avio-kompaniji "Aeroflot". Serijska proizvodnja aviona sa maksimalnim brojem putnika bi trebalo da počne 2025. godine.