Ruski proizvođač luksuznih automobila "Aurus" prelazi u sledeću fazu razvoja i osvajanje drugih tržišta. Otvaraju pogone u Ujedinjenim Arapskim Emiratima i tako počinju borbu za najimućnije i najzahtevnije kupce na svetu. U regiji bogatoj naftom, inače, proda se skoro trećina luksuznih vozila.
Produžena verzija limuzine "senat", duga 6,62 m prvi put je prikazana javnosti 2018. godine na predsedničkoj inauguraciji i odmah je privukla pažnju. Nekoliko dana kasnije, ministar industrije i trgovine Denis Manturov je, vozeći standardni model, lično demonstrirao koliko je upravljanje beznaporno, uprkos dužini automobila od 5,63 m i masi od 2.700 kg.
Vozilo je projektovao Državni naučni centar Ruske federacije NAMI. Na čelu tima konstruktora nalazio se Vadim Pereverzev i, uključujući i elektronske sisteme, sve je delo ruskih stručnjaka.
Projekat je započet 2012. godine i za samo pet godina uspeli su da stvore automobil sa svim savremenim rešenjima. Motor je napravljen po važećim zahtevima, ima osam cilindara, dva turbo-punjača i direktno ubrizgavanje pod pritiskom od 250 bara, dok "Mercedes" još koristi sistem pod pritiskom od 200 bara. Poznato je da je veći pritisak ubrizgavanja uzrok bržeg dotoka goriva, bržih reakcija i boljeg sagorevanja, jer se benzin rasprši u sitnije kapi i ostvaruje bolji kontakt sa kiseonikom.
U procesu nastajanja NAMI je koristio savetodavne usluge "Porše inženjeringa". Međutim, motor ugrađen u "Aurusova" vozila nema ništa zajedničko sa osmocilindrašem poznatim iz "panamere", kao što to tvrde pre svega zapadni, ali i pojedini srpski mediji.
"Aurusov" motor ima rastojanje između središta dva susedna cilindra od 98 milimetara, "Poršeov" od 91 mm. I to dokazuje da imaju različite osnove. Dodatno, "Aurusov" motor ima maksimalni pritisak na čelo kpipa veći od "Poršeovog" osmocilindraša za 4,28% i od BMV-ovog osmocilindraša za čak 17,4%. Prilikom sagorevanja benzina u cilindru nastaje pritisak na čelo klipa i, dalje, obrtni moment na kolenastom vratilu.
Radna zapremina ruskog motora je 4.379 centimetara kubnih, a razvija 598 ks na 5500 obrtaja u minutu i 880 nm u oblasti od 2200 do 4750 o/minutu, ili ima veći maksimalni obrtni moment za 130 nm od BMV-ovog osmocilindraša sa praktično istom radnom zapreminom. Minhenska kompanija je decenijama bila ponosna na svoje snažne motore, ali sada ih je "Aurus" nadmašio.
Engleski sportski komentatori i holivudski filmovi svakodnevno negiraju vrline Rusa i Slovena uopšte, prelazeći granicu apsurda, osporavanjem postojanja bilo kakvog stvaralaštva najbrojnijeg evropskog naroda. Nekadašnji Sovjetski hemijski zavod je 1925. godine napravio, za avione, benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem i kompresorom za sabijanje vazduha, a ista tehnička rešenja koriste i dan-danas proizvođači automobila.
Srbin Ognjeslav Ladislav Kostović je u carskoj Rusiji, verovatno pre Nikolasa Augusta Ota, projektovao i napravio prvi motor sa unutrašnjim sagorevanjem, koji je razvijao 80 ks, dok je "Dajmlerov" imao 1,5 ks. Savremenici Nikole Tesle, Rusi Mihail Dobrovoljski, Pavel Jabločkov, Aleksandar Popov i Vladimir Zvorikin dali su doprinos razvoju ljudskog roda i planetarnih komunikacija.
Povrh svega, NASA je kupila ruske raketne motore u vrednosti od 12 milijardi evra. Ako neko proizvodi raketne motore koji razvijaju zbirno 35 miliona konjskih snaga, onda im nije teško da naprave i automobilski motor od 600 ks.
Mada svi prvo pitaju za motor i konjske snage, menjači nisu ništa manje važni. Na svetu postoji tek pet dobrih automatskih menjača, a osmostepene menjače nemačke kompanije "Zedef" koriste "Rols-Rojs", "Maserati", "Bentli", BMV i "Audi", između ostalih.
U "Aurusu" je originalni menjač i delo je ruske kompanije KATE i to niko i ne pomišlja da ospori. Menjač ima devet stepeni prenosa, četiri seta planetarnih zupčanika i po tri spojnice i kočnice. Umesto uobičajenog hidrauličnog konvertora obrtnog momenta, primenjena je otpornija i trajnija ozubljena spojnica.
Rad menjača kontroliše računar, a hidraulični sistem spaja, razdvaja i blokira delova prenosnog mehanizma. Promena stepena prenosa traje dve desetinke, a pri brzini vozila od 120 km/č, u devetom stepenu prenosa, motor radi na vrlo niskih 2250 obrtaja u minutu, što znači manja naprezanja, duži radni vek, niži nivo buke i manju potrošnju goriva. Pre 2022. godine vođeni su pregovori da "Jaguar" i "Lend rover" ugrađuju ruske automatske menjače umesto nemačkih. Inače, "Rejndž rover" je službeni automobil kralja Čarlsa Trećeg.
Elektromotor koji razvija 62 ks i 400 nm spojen je sa menjačem i doprinosi snižavanju potrošnje za litar i kratkotrajnom dobijanju 660 ks i 1000 nm.
Putni komfor određuje prirodu i namenu vozila. Ogibljenje je urađeno po najvišim normativima, napred je četvorostruka veza, pozadi je petostruko vezana integralna osovina.
Isti koncept ogibljenja imaju i "ferari 812", "rols-rojs fantom/goust", "bentli gt", BMV 7 i "mercedes S klase". Vazdušne opruge i varijabilni klirens su primenjeni na terencu "aurus komandant" i postaće deo serijske opreme i za limuzinu "senat". Tako je dostignut najviši nivo udobnosti. Klirens (najmanja visina od tla) iznosi 20 cm, a kod zapadanih limuzina je oko 14 cm. Pogon je na 4 točka.
Unutrašnjost je luksuzna, ukrašena drvetom i obložena kožom, obrađenom u Rjazanju. Ručni rad i briga o svakom detalju primetni su i na komandnim dugmadima. Klima-automatik sa četiri zone delovanja, električni sistemi podešavanja, premijum audio sistem i četiri ekrana su deo osnovnog paketa opreme. "Aurus senat" košta 37 miliona rubalja, ili oko 400.000 evra. Na cenu utiče i kvalitet, jer je predviđeni radni vek delova dva puta duži nego kod nemačkih automobila.
Rukovodioci "Aurusa" planiraju prodaju 5.000 vozila godišnje, i već naredne godine počeće širenje ponude novim modelima, zasnovanim na istoj platformi. Svi "rols-rojsovi", kao i BMV-ovi modeli serija 5,7,8, iks5/6/7 imaju 70% zajedničkih komponenti, a na isti način se ponašaju i ostali proizvođači. NAMI i "Aurus" su napravili odličnu osnovu i mogu i da nadmaše očekivanja višestruko.