Prvi ruski dron sa tiltrotor konfiguracijom: "Lovki" već prošao testiranja u zoni SVO

Maksimalni dolet uz moguću komunikaciju i prenos podataka je 50 km, plafon leta je do pet km, a autonomija leta 1,5 sat

Ruska kompanija "Hardberi Rusfaktor" napravila je prvi dron sa tiltrotorima pod nazivom "lovki" ("spretan" u prevodu sa ruskog jezika), sposobnog da leti 2,5 puta brže od ostalih "kopter" letelica koje se koriste u zoni SVO, saopštili su iz kompanije za "RIA Novosti".

"Danas ćemo oružanim snagama ponuditi našeg "lovkija". Možemo reći da trenutno na domaćem tržištu dronova ne postoji sistem sličan našem, koji funkcioniše po principu tiltrotora i može osvariti brzinu od 160, a ako je potrebno i od 200 km/č. Ovaj princip rada izabrali smo zbog uštede energije, pa tako dron poleće vertikalno kao običan kvadkopter, a zatim ubrzava u vazduhu i zahvaljujući zakonima aerodinamke leti kao avion", izjavio je generalni direktor kompanije Aleksej German.

Iz "Rusfaktora" su ocenili se ni jedna druga vrsta drona sa opcijom vertikalnog poletanja i sletanja u zoni Severnog vojnog okruga, ne može nazvati tiltrotorom u klasičnom značenju ove reči.

"Svi dronovi sa vertikalnim poletanjem i sletanjem na tržištu se prave tako da imaju četiri propelera na krakovima, trup i pričvršćena krila za vertikalno poletanje. Međutim, to su spore i ne toliko upravljive bespilotne letelice - kvadkopteri, čija je maksimalna brzina oko 85 km/č", naglasio je direktor Dimitrij Jevsejev.

Sa druge strane, "lovki" leti "pomoću krila" i troži 70 odsto manje električne energije, nego ostali kvadkopteri, zbog čega je period koji može provesti u vazduhu 2,5 puta duži.

Maksimalni dolet uz moguću komunikaciju i prenos podataka je 50 km, plafon leta je do pet km, a autonomija leta 1,5 sat. Za poletanje nije potreban katapult, jer poleće vertikalno, pa je za upotrebu neophodan samo jedan operater.

Prema rečima proizvođača, dron je dizajniran kako bi se koristio za izviđačke zadatke i korekciju vatre. Eksperimentalni prototip već je predat vojnicima na frontu, gde su obavljena ispitivanja u realnim borbenim uslovima, na osnovu kojih su izvršene opsežne modifikacije.

"Na osnovu rezultata upotrebe u zoni Severnog vojnog okruga, modifikovali smo pogonski sklop i rotore, povećali nosivost i odlučili da će pri izradi finalne verzije "lovkija" biti korišćena i ugljenična vlakna. Ovaj dron protivnička PVO 'ne vidi', za nju on je obična 'ptica'", dodao je Jevsejev.

Prema njegovim rečima, letelica je već dobila patent za industrijski dizajn, a patentiran je i softver koji su razvili stručnjaci sa "Moskovskog vazduhoplovnog instituta" zaposleni u "Rusfaktoru". Kompanija trenutno radi na tome da privuče veći broj investitora, kako bi se pokrenula serijska proizvodnja "lovkija".