Putinova kancelarija na četiri točka: Šta je novo u "aurusu"

Produženi "aurus senat L700" dug je 6,63, širok 2,02, visok 1,695, a međuosovinsko rastojanje je 4,3 metara. Ima šest sedišta, a vozač i suvozač odvojeni su od putnika u drugom i trećem redu sedišta

Na inauguraciji predsednika Vladimira Putina prvi put su javno prikazani unapređeni "aurus senat L700" i motocikl "aurus merlon" sa električnim pogonom.

Spoljašnjost limuzine je promenjena. Rešetka hladnjaka, branik, krila i farovi imaju novi oblik. Farovi i zadnje svetlosne grupe su takođe unapređeni – uže su nego kod prethodnog modela.

Upotrebljene su diode kako bi se dobilo bolje svetlo. Novost je i kamera koja snima oko vozila pod uglom od 360 stepeni. Verzija koja nije blindirana, ima novu haubu, napravljenu do aluminijuma.

Blindirana verzija pruža najviši stepen zaštite VR10 i napravljena je u celini kao posebno vozilo. Specijalna blindirana kapsula je integrisana u karoseriju vozila, a ojačana stakla štite od metaka ispaljenih iz automatskog naoružanja i pištolja.

Bočne strane, vrata i krila pružaju takođe potpunu zaštitu. U točkovima postoje ojačanja, koja omogućavaju kretanje čak i ako je došlo do potpunog gubitka pritiska u gumama. Rezervoar za gorivo je napravljen tako da u slučaju oštećenja ili usled pogotka metkom, ne dođe do prodiranja isparenja goriva u unutrašnjost, što bi moglo da dovede do eksplozije.

Sistem komunikacije može po izboru da radi po principu "primi poruku i prekini vezu" i omogućava vezu putnika u vozilu i personala iz pratnje. Ugrađen je i pomoćni, drugi akumulator, smešten u prtljažniku, koji po potrebi može da preuzme snabdevanje električnom energijom svih sistema u vozilu. Krov i pod vozila pružaju zaštitu od eksplozija nastalih usled podmeštenih, ili bačenih bombi. Ako je aktiviran alarm, vrata ne mogu  da se otvore spolja, nego samo iznutra, a oborena i signalna svetla rade trepćući, naizmenično prekidajući emitovanje svetlosti. 

U posebnim rezervoarima postoji vazduh koji se ubacuje u putnički prostor, ako je atmosferski vazduh zagađen, ili je izvršen napad toksičnim sredstvima. Kanali za usisavanje  atmosferskog vazduha su zatvoreni, a klima-uređaj je podešen da obavlja recirkulaciju vazduha iz putničkog prostora. Ujedno su i svi prozori zatvoreni. Sistem za gašenje požara se uključuje automatski u slučaju požara u motornom delu, ili ispod poda vozila. Za slučaj nužne evakuacije, koristi se prozor na zadnjem delu, iznad poklopca prtljažnika.

Produženi "aurus senat L700" dug je 6,63 m, širok 2,02 m, visok 1,695 m, a međuosovinsko rastojanje je 4,3 m. Ima šest sedišta, a vozač i suvozač su odvojeni od putnika u drugom i trećem redu sedišta i praktično je taj deo pretvoren u kancelariju.

Zbog ojačanja karoserije, masa praznog vozila iznosi 6540 kg i veća je za 3829 kg nego kod standardnog modela. Masa službenog automobila predsednika SAD je 9 tona i 100 kg.

Koncepti su potpuno različiti, kao i sistemi vrednosti. Amerikanci su kao tehničku osnovu upotrebili teretno vozilo srednje veličine, a samo je karoserija oblikovana tako da liči na "kadilak ct6".

"Aurus senat" je luksuzna limuzina najviše klase, sa nezavisnim ogibljenjem, napred sa dvostrukim poprečnim ramenima, pozadi sa petostruko vezanom integralnom osovinom i pruža najviši nivo udobnosti i komfora u vožnji.

Najveća razlika je između pokretača, mada oba imaju po osam cilindara postavljenih u dva reda po četiri, pod uglom od 90 stepeni. Američki motor ima bregasto vratilo postavljeno u bloku motora, rešenje odbačeno još pre pola veka, a gorivo se ubrizgava pod  pritiskom od 6 bara u usisnu granu. Ruski motor ima četiri ventila po cilindru, sa kontinualno prilagodljivim vremenom otvaranja. Zatim, četiri bragasta vratila su u glavi motora, dva turbo-punjača sa pritiskom sabijanja vazduha do 2,3 bara su smešteni sa strana, zbog lakšeg hlađenja, a direktno ubrizgavanje benzina u cilindar odvija se pod pritiskom od 250 bara.

Da bi na kolenastom vratilu, to jest radilici, bio izvršen koristan rad od 1 megadžula, "Aurusov" motor sagori 104 mililitra beznina, "Kadilakov" 123 mililitra, ili ruski motor je efikasniji od američkog za 19 odsto. U svakom pogledu je Putinov automobil moderniji od Bajdenovog. Ipak, Amerikanci su ispravili nedostatak malog rastojanja od tla. Poznat je slučaj, kada je u Irskoj Obamin automobil ostao zaglavljen na izbočini. Blindirani "aurus senat" ima klirens od 17 cm, kod standardnog modela je 20 cm.

"Aurusov" motor je u suštini nepromenjen, razvija 598 ks na 5500 o/min i 880 nm u oblasti od 2200 do 4750 o/min, a radna zapremina je 4379 centimetara kubnih. Automatik sa devet stepeni prenosa, koji proizvodi ruska kompanija "Kate", ima novu elektronsku kontrolu rada. Unapređeni su i pogon na četiri točka i svi elektronski sistemi, bezbednosni i zabavno-informativni.

Elektromotor razvija 62 ks i 400 nm i smešten je između pokretača i menjača.

Električni motocikl "aurus merlon" ubrzava od 0-100 km/č za 3,7 sekundi i dostiže 225 km/č. Ima jedan elektromotor koji razvija 190 ks i čak 350 nm i akumulatore koji sadrže 21 kilovatčas energije, što je prema navodima proizvođača dovoljno za domet od 200 km. Mogu da rade do temperature od -25 stepeni celzijusa. Masa motocikla je 370 kg.

Državni naučni centar Rusije "Nami" nosilac je oba projekta, i kako ponosno ističu, sve je delo ruskih stručnjaka. Krajem aprila, predstavili su i "nami hidrogen", najjači automobil na svetu,  u klasi vozila koja za pokretanje koriste električnu struju dobijenu iz gorivnih ćelija. Kao tehnička osnova poslužio je "aurus senat", samo što se energija za pokretanje dobija iz vodonika, a ne iz  benzina. Ugrađena su tri elektromotora, jedan na prednjoj i dva na zadnjoj osovini, a svaki razvija 250 kilovata, odnosno 340 konjskih snaga. Ukupni maksimum iznosi 1020 ks, dok "tojota mirai" ima 182 ks.

"Nami hidrogen" ubrzava od 0-100 km/č za manje od 4 sekunde. U tri rezervoara cilindričnog oblika, pod pritiskom od 700 bara, smešteno je osam kilograma vodonika, a to je dovoljno da auto pređe 870 kilometara bez dopunjavanja.

Pre šest godina, limuzinom "aurus senat", napravljen je samo prvi korak. U međuvremenu,  nastali su i terenac "komendant" i "kabriolet". Najavljeni su i novi projekti i "Nami" i "Aurus" su sada ugledni proizvođač automobila vrhunskog kvaliteta sa naprednim tehničkim rešenjima.