Uspon ruske automobilske industrije: Koja su to kola bolja od "aurus senata"?

Proizvodnja automobila na električni pogon, povratak starih i pojava novih proizvođača samo su neki od nagoveštaja jačanja ruske automobilske industrije

Praktično istovremeno, dospele su u javnost vesti o unapređenom borbenom avionu  Su-57M, tenku T-90, limuzini "aurus senat" i potpuno novom putničkom avionu MS-21. I dok je razvoj vojne industrije očekivan u vreme sukoba koji ima sve karakteristike svetskog, redizajniranje jednog putničkog autmobila je iznenađenje, jer i nije bilo neophodno.

Zapadne sile su predviđale da će pod pritiskom sankcija uslediti potpuni i brzi krah Rusije, ali desilo se upravo suprotno. Obim proizvodnje i trgovine neprestano raste. Rusija je jedna od retkih država, koja ima suficit u trgovinskoj razmeni sa Kinom, a nezaposlenost je rekordno niska i kreće se oko tri odsto.

Kao jedan od razloga uspeha, navodi se sistem obrazovanja. Rusija ima procentualno posmatrano, najviše građana sa visokim obrazovanjem na svetu. Svake godine, zvanje inženjera stekne 454.000 Rusa, po čemu su prvi na svetu, a u SAD do iste titule stigne 237.000 Amerikanaca. Rusi se oslanjaju na svoje snage, dok je svaki drugi doktor nauka u SAD, imigrant.

Vilijam Engdal je izjavio da u toku studiranja, studenti u Rusiji steknu četiri puta više znanja iz matematičke analize, nego njihove kolege u SAD. Nekadašnji konstruktor raketnih motora, Valentin Gluško je govorio: "Ko nauči matematičku analizu, može da se bavi svim granama tehnike i fizike".

I prozapadno orijentisani Srbi, svoja znanja sticali su iz ruskih zbirki zadataka iz matematike i fizike. Demidovič je autor posebno cenjene zbirke iz matematike, a Saharov iz fizike. I to je odgovor, šta imamo rusko u kući, između ostalog.

Šta je sve promenjeno pri redizajniranju "Aurus senata"?

"Aurus senat" je redizajniran posle samo šest godina. Službeni automobil predsednika Italije - "Maserati kvatroporte GTS" je praktično nepromenjen od 2013. godine, a službeni automobil japanskog cara, "Tojota senčeri", zasnovana je na "Leksusu LS600H" koji je predstavljen još 2007. godine.

Unapređeni "aurus senat" ima novi sistem direktnog ubrizgavanja benzina u cilindar pod pritiskom od 350 bara, samim tim poboljšana je efikasnost za 1,4 odsto, a dobijeni su i brži odzivi na komande gasa za desetinku.

"Mercedes" je 2019. godine prekinuo dalji razvoj svojih benzinskih motora i zadržao je sistem ubrizgavanja pod pritiskom od 200 bara, jer bi uvođenje novog, povećalo cenu za 1.200 evra po vozilu. "Aurusov" motor je efikasniji od najboljih zapadnih, a i novi motor "Suhojevog" Su-57M ima bolji odnos potiska i mase za osam odsto, nego motor američkog aviona F-35.

Trenutno najviše pažnje privlače informativno-zabavni sistemi. "Aurus senat" je dobio novi i veći centralni ekran, a umesto klasične ručice menjača, sada su tu dugmad, čijim pritiskanjem se izdaju komande. Rad kontroliše računar i veza je elektronska, a ne mehanička.

U zadnjem delu vozila nalazi se tablet preko kog se takođe mogu izdavati komande svim sistemima vozila. Klima-automatik je tiši i efikasniji, a poboljšana je i zvučna izolacija. Nivo buke pri 100 km/č je 50 decibela.

Diodni, "matriks" farovi imaju domet od 600 metara, a diode su i u zadnjim svetlosnim grupama. Osnovni podaci su nepromenjeni - motor od 4.379 cm³, razvija 598 ks na 5.500 o/min i 880 nm u opsegu od 2.200 do 4.750 o/min, a elektromotor integrisan u devetostepeni automatik razvija 62 ks i 400 nm.

Pogon je na sva četiri točka. Prema fabričkim podacima, "aurus senat S600" ubrzava od 0 do 100 km/č za 4,7 sekundi, stiže od 80 do 120 km/č u petom stepenu prenosa za 3 sekunde i ima maksimalnu brzinu ograničenu na 250 km/č.

Dužina vozila iznosi 5,63 m, širina 2,02 m, visina 1,68 m, a međuosovinsko rastojanje je 3,3 m. Zahvaljujući haubi izrađenoj od aluminijma smanjena je ukupna masa vozila. Novost je i vazdušno ogibljenje po svakom točku, klirens je promenljiv, a standardno rastojanje od tla je 20 cm. "Aurus senat" košta 41.045.000 rubalja ili oko 400.000 evra.

Zbog razvijenog javnog prevoza, posedovanje ličnog automobila u Rusiji nikada nije bilo od presudnog značaja. Moskovski metro važi za najbolji i najčistiji na svetu, izgleda poput muzeja umetnosti, a upotrebljeno je 18.000 nijansi boja za njegovo oslikavanje.

Godišnje devet miliona putnika koristi podzemnu železnicu u ruskoj prestonici, čekanje ne traje duže od tri minuta i cena karte je niža od pola evra. Sa te strane, teško je opravdati troškove registracije, osiguranja, goriva, redovnog servisa i neplaniranih popravki, ličnog automobila.

Ipak, postoje situacije kada je automobil nezamenljiv i zato je ubrzan razvoj i te grane industrije. Već je obnovljena proizvodnja "Moskviča", pa trenutno u ponudi postoje tri modela - limuzinua , terenac i elektromobil. Uskoro počeće i proizvodnja nove "Volge", a poznato je da će imati motor od dva litra radne zapremine, koji razvija 224 ks i 340 nm.

Električna limuzina - "Amberauto 5"

Pored povratka nekada cenjenih proizvođača, nastaju i novi. "Autotor" iz Kalinjingrada predstavio je limuzinu "amberauto 5", koja je nastala u saradnji sa kineskom kompanijom JM. Pogon je električni, akumulatori sadrže 60,2 kVh energije, a elektromotor razvija 160 ks i 225 nm.

Prema fabričkim podacima ubrzanje od 0 do 100 km/č iznosi 10,2 sekunde, a maksimalna brzina je 140 km/č. Automatski menjač ima jedan stepen prenosa, jer je maksimalni obrtni moment dostupan od prvog stepena. Pogon je prednji, a deklarativni domet domet je 520 km.

"Amberauto 5" je sedan futurističkog izgleda, ima četvoro vrata i mesta za pet putnika, a po dimenzijama pripada segmentu D, kao i "tesla model 3" i "BMV I4". Dužina iznosi 4,67 m, širina 1,83 m, visina je 1,48 m, a međuosovinsko rastojanje je 2,75 m. Masa vozila je 1.945 kg. Ogibljenje je urađeno po normi za cenovnu kategoriju, napred je Mekfersonov sistem, a pozadi je četvorostruka veza. Klirens je 15 cm.

U serijsku opremu, spadaju klima uređaj, ekran od sedam inča, utičnica od 12 volti, priključak za USB, integracija sa centralnim ekranom android telefona, kontrola brzine spuštanja na nizbrdici, felne od 17 inča i električno podešavanje retrovizora.

Proizvođač daje garanciju od osam godina ili 150.000 km za akumulatore, a za ceo elektromobil garancija je tri godine ili 100.000 km. "Amberauto 5" košta 3.400.000 rubalja ili oko 34.000 evra. Sa državnim subvencijama koje u Rusiji za ovaj auto iznose 925.000 rubalja, cena bi bila 2,5 miliona rubalja.

"Lada" beleži nove rekorde u prodaji, krajem godine "Aurus" predstaviće i jeftiniji model nazvan "elegans", pa se sa sigurnošću može reći da ruska automobilska industrija nikada nije bila jača, i to u vremenu, koje bi teško moglo da bude nepovoljnije.