Nacrt Zakona o oglašavanju nalazi se na skupštinskoj raspravi, pa se očekuje da će, nakon što izmene i dopune budu na snazi, samo aktivni sportisti čije klubove sponzorišu kladionice i drugi priređivači ovih igara, smeti da učestvuju u njihovom reklamiranju.
Sa druge strane, likove glumaca, pevača, političara, umetnika ili influensera nećete više viđati na reklamama za kladionice i druge priređivače takozvanih posebnih igara na sreću.
Takođe, nacrtom zakona zabranjuje se da se klasične igre na sreću reklamiraju na otvorenim površinama.
"Izuzetak je mesto koje je udaljeno najmanje 100 metara vazdušnom linijom od najbližeg kompleksa predškolske, školske, zdravstvene ili ustanove namenjene deci i maloletnicima", navodi se.
Treba naglasiti da Zakon o igrama na sreću, naime, razlikuje klasične (loto, srećke, bingo, tombola…) i takozvane posebne igre na sreću, gde su zabrane još strože, a u koje spadaju razne kartaške igre (poker, blekdžek…), igre na automatima, kao i klađenje na sportske i druge događaje.
Na otvorenim površinama, uključujući i autobuse, taksije i sva druga vozila, kako spolja tako i iznutra, ubuduće neće moći da se reklamiraju kladionice.
To se odnosi na reklamne panoe, tj. bilborde, plakate, displeje, svetleće reklame i slično.
Izuzetak su sportski tereni, i to za vreme sportskih događaja koje sponzorišu kladionice (ili u slučaju sponzorisanja igrača).
Priređivači mogu da se reklamiraju na spoljnim površinama svojih poslovnih prostorija, ispred kojih mogu i da obavljaju promotivne aktivnosti.
Reklamne panoe i druga sredstva za oglašavanje mogu da postavljaju i na svojim službenim vozilima.
"Svetleća sredstva za oglašavanje su zabranjena, osim na igračicama", pojašnjava se u nacrtu zakona.
Nacrt predviđa da je zabranjeno oglašavanje posebnih igara na sreću na svim televizijama, i na televizijama koje program emituju na nacionalnim frekvencijama, kao i oglašavanje na kablovskim televizijskim kanalima, lokalnim televizijskim kanalima osim za vreme prenosa sportskih događaja, "kao i 30 minuta pre i posle prenosa sportskih događaja i to najviše 10 oglasnih poruka u trajanju od najduže 30 sekundi po jednog oglasnoj poruci".
Kladionice i ostali priređivači posebnih igara na sreću neće smeti da se oglašavaju ni u sadržajima elektronskih internet portala i na Guglu i Jutjubu.
Oglašavanje je dozvoljeno na internet sajtovima kladionica, kao i na sportskim internet portalima (koji su u celini tematski namenjeni objavljivanju sportskih sadržaja), zatim na internet stranicama sportskih klubova i udruženja koja sponzoriše konkretan priređivač.
Zabrana takođe ne važi i za društvene mreže.
Zabranjeno je oglašavanje na radijima (osim za vreme prenosa sportskih događaja), u štampanim medijima (osim na sportskim stranicama), kao i u filmovima, spotovima, serijama, pozorišnim predstavama.
Takođe se novim članom zakona propisuje se sprovođenje društveno odgovornih akcija od strane priređivača igara na sreću, koje se ne smatra oglašavanjem.
"Naime, priređivači igara na sreću mogu sprovoditi društveno odgovorne akcije i isticati svoj logo, ali bez pozivanja na učešće u igrama na sreću", pojašnjava zakonopisac.
Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine saopštilo je da im je namera da osiguraju bolju zaštitu dece i maloletnika, kao i odgovorno oglašavanje u javnom prostoru.