Đačke ekskurzije i agencijski propusti: Kada roditelji imaju pravo na umanjenje cene aranžmana?

Đaci Šeste beogradske gimnazije pošli su na ekskurziju, ali jedan od vozača autobusa nije prošao alko-test

Roditelji imaju pravo na umanjenje cene đačkih ekskurzija ukoliko agencije koje ih organizuju ne ispune uslove koje su ponudile, kaže za RTS Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija JUTA. 

Seničić savetuje roditelje kada imaju pravo na umanjenje cene, ali ne iziskuje svaka povrat novca.

Đaci Šeste beogradske gimnazije pošli su na ekskurziju, ali jedan od vozača autobusa nije prošao alko-test.

Drugom autobusu, od ukupno tri, ispraznio se akumulator u Bulevaru kralja Aleksandra. Pošto su uspeli da ga pokrenu preko kablova, nastavili su put.

Međutim, nije tu bio kraj neprijatnostima. Posle pređenih stotinak kilometara, vozač kome je saobraćajna policija zabranila da vozi, ponovo je seo za volan.

Seničić podseća da je odluka o izboru turističkih agencija na roditeljima i da iz organizacije ekskurzija moraju da isključe one kojima nisu zadovoljni.

On naglašava da u slučaju da turističke agencije – organizatori putovanja – ne ispune uslove koje su ponudile, kao i njihovi podizvođaču (vozači autobusa, odnosno firme koje iznajmljuju autobuse, vodiči, hotelijeri), za koje je agencija takođe odgovorna jer ih je angažovala, roditelji đaka mogu da se obrate Ministarstvu prosvete, odnosno prosvetnoj inspekciji koja treba da proveri kako je uopšte došlo do realizacije takve ekskurzije. Takođe, mogu da kontaktiraju i JUTA, a imaju i mogućnost da se obrate i turističkoj inspekciji koja je nadležna za rad agencija.

"U svakom slučaju, oni imaju pravo da podnesu zahtev, da se žale. Mogu da se žale i na sam kvalitet autobusa i same vožnje. To nisu veliki povraćaji i ne utiču u velikoj meri na samu cenu aranžmana", objašnjava direktor JUTA.

Kaže da roditelji mogu da se upuste u proceduru podnošenja žalbe i da ona ne bi trebala da bude duga.

"U roku od 15 dana od završetka putovanja, oni treba da podnesu žalbu pre svega turističkoj agenciji koja je izvođač, a onda, ukoliko nisu zadovoljni, i turističkoj inspekciji. Mogu da se obrate i nama, ukoliko je (agencija) naša članice. I taj proces traje još 15 dana. Dakle, u mesec dana ili malo više treba da se završi kompletan postupak", pojašnjava Seničić.