Šapić: Izdvajamo 200 miliona evra godišnje za socijalne mere, posle mandata se povlačim iz politike

Gradonačelnik je podsetio da ranije nije bilo ni besplatnih privatnih vrtića, niti udžbenika, kao i da je to omogućeno zbog postavljanja prioriteta i korišćenja političkog autoriteta

Prošlo je više od 100 dana otkako je Aleksandar Šapić po drugi put izabran za gradonačelnika Beograda, a gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, rekao je da je akcenat tokom njegovog mandata na produžetak politike koju je vodio deset godina kao predsednik opštine Novi Beograd.

"To je politika socijalnih mera. Odgovorno tvrdim da smo uspeli, to može da se proveri kroz činjenica. Nije postojala socijalnija gradska uprava u poslednjih nekoliko decenija. Uspeli smo da obezbedimo između 150 i 200 miliona evra godišnje koje kroz različite socijalne mere dajemo Beograđanima u okviru istog budžeta", kaže Šapić.

Napominje da ranije nije bilo ni besplatnih privatnih vrtića, niti udžbenika, kao i da je to  omogućeno zbog postavljanja prioriteta i korišćenja političkog autoriteta.

"Beogradski budžet je kompleksan i ako dovoljno ne poznajete metodologiju njegovog pravljenja, mnoga sredstva mogu da odu a da se ne vide. Na to smo najponosniji. Beograd je u poslednjih deset godina dobio 250.000 automobila", ističe Šapić i dodaje da nema političke ambicije, te da će posla mandata završiti sa politikom.

"Novi most će omogućiti dalji razvoj"

Prema njegovim rečima, uprkos kritikama, najvažnije mu je da ostvari rezultate koji će se konkretno videti, dok najznačajnije kapitalne projekte finansira Vlada Srbije.

"Metro je najvažniji nacionalni kapitalni projekat. Ne može da bude realizovan bez podrške najvažnijeg političkog autoriteta predsednika države, Vlade i Grada Beograda. Nisam se previše po tom pitanju eksponirao, jer to vodi ministar finansija Siniša Mali", navodi Šapić.

Govoreći o Savskom mostu, Šapić kaže da novi srpski most umesto postojećeg treba da omogući da se Beograd dalje razvija.

"Savski most mesec dana ne radi. Da li imamo potpune kolapse? Grad funkcioniše, ako ne računamo blokade i kad padne kiša, ali smo preduzeli i mere da bi tako bilo. Omogućili smo da se iz Balkanske ulice prođe do Nemanjine, posebna vozila, proširenja ulica", kaže Šapić.

"Novi sajt o radovima Grada za 20 dana"

Šapić napominje da su za dve godine uradili po pitanju saobraćajnih rešenja više nego u prethodnih 20, kao i da su kružni tokovi rešenja za saobraćajne gužve.

"Ne postoji parametar za koji će neko reći da je lošije nego što je bilo. Konsultujem ljude koji prate trenutni razvoj saobraćaja u svetu i Evropi, postoje u sekretarijatu za saobraćaj i u okviru Grada Beograda. Preuzimam potpunu odgovornost za sva saobraćajna rešenja", ističe Šapić.

Najavljuje pokretanje novog sajta Grada za 20 dana na kojem će moći da se prati sve šta je urađeno u poslednje dve godine, kao i kako teku postojeći radovi, obećavaši i nova vozila gradskog prevoza i jeftinije karte.

"Duboko verujem da će Beograd u naredne četiri godine sa izložbom Ekspo 2027, koja treba da bude kulminacija, da se promeni kako se nije promenio u prethodnih 15, 20 godina", zaključuje gradonačelnik Beograda.