Studenti su izmanipulisani i blokada obrazovnog sistema ne donosi nikakve koristi već predstavlja pokušaj opšte revolucije, izjavila je ministarka prosvete Slavica Đukić Dejanović i istakla da "i pored pozitivnog odgovora države, studenti i dalje izražavaju nezadovoljstvo".
Ona je poručila da studenti imaju pravo da imaju svoju ideologiju, svoja politička uverenja, ali da "nije Skupština grada Niša bila mesto gde će prekinuti jednu vrlo važnu raspravu na način na koji su je prekinuli".
"Ako imate nešto o čemu želite sa vašim resornim ministrom da popričate, baš kao što je dekanka pre dva meseca došla kod mene, imali smo vrlo korektan razgovor na temu šta treba učiniti u nekim infrastrukturnim projektima u Nišu, na njenom fakultetu, mogli smo da sednemo i da porazgovaramo. Nije to suština. Suština je da je ovo pokušaj opšte revolucije", rekla je Đukić Dejanović za "Blic".
Resorna ministarka je je navela da nju interesuje kako se napravio toliko dubok jaz, kao da dve strane žive u dve odvojene države.
"Znate šta, to je indukovan jaz, to nije autentičan jaz, nije prirodno za moje studente, jer sam čitav radni vek provela sa studentima, nema teme na koju nisam razumela njihove zahteve", navela je ministarka.
Naglašava da uopšte nije prirodno da ne razume svoje studente.
i upitala je "dokle idu i šta je krajnji cilj ovih blokada".
"Blokadom obrazovanja ne postižemo ništa. Studenti imaju svoje zahteve, srednjoškolci ih u tome podržavaju", rekla je Đukić Dejanović i dodala da svi osećaju potrebu da zaneme i odaju počast i poštovanje onima koji su nevino stradali.
Ona je rekla da je imala sastanak sa rektorima državnih fakulteta i da je predložila razgovor sa studentima. Izrazila je da joj je na njeno veliko zadovoljstvo dekan umetničkih fakulteta u Beogradu rekla da će joj javiti vreme i mesto gde treba da se sastanu ali da do toga nije došlo.
"Pre neki dan kada sam bila u Nišu, takođe sam želela da razgovaram sa studentima", rekla je Đukić Dejanović i podsetila da je država promptno odgovorila na zahteve studenata, uključujući puštanje uhapšenih, povećanje finansijskih sredstava za visoko obrazovanje i dostupnost dokumentacije.