Vučić: Beograd je nikad lepši, ali treba da bude više okićen

Predsednik Srbije je obišao radove na izgradnji novog mosta na Savi koji treba da bude završen do proleća 2027. godine i najavio da će prestonica imati metro za dve-tri godine

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao je da Beograd nikada nije lepše izgledao, ali treba da bude malo više okićen. On je na obilasku radova na izgradnji novog mosta na Savi, rekao da će prestonica za dve-tri godine imati metro, da grad napreduje, da se stalno gradi.

"Ovaj most će biti mnogo tiši, moderniji, neuporedivo lepši od starog železničkog mosta. Odbranili smo i ovaj nacistički most, koji su izgradili nacisti, on će biti postavljen na neku drugu lokaciju. Ništa ne bacamo", rekao je predsednik odgovarajući na pitanja novinara. 

Rekao je da nema racionalnih razloga zbog kojih je traženo da stari most ostane. 

"Neko je uticao na njihovu svest. Oni su pod takvim udarima svakoga dana, ne ljutim se ja na njih. Mi moramo da budemo svesni da guramo zemlju napred i da njih guramo napred. Pre tri dana je moj mali sin išao u 'Galeriju', rekao mi je da je uvek gužva. Kako je gužva, nemoguće da su to sve naše pristalice? Po cenu života su hteli da nas spreče da to uradimo, a sada ne možete da ih sprečite da izađu odatle. Meni je drago zbog toga", rekao je Vučić i dodao da je stari most bio toliko zarđao da je bilo pitanje dana kada je mogao pasti. 

Kako je naveo Beograd mora da bude simbol i pokazatelj snage, ali da moraju da napreduju i drugi gradovi. 

Ministar finansija Siniša Mali naveo je da je najveći problem neeksplodiranih mina iz Drugog svetskog rata, pa da se zato kasni sa postavljanjem dva stuba. 

"Postoji rizik, postavljaju se džakovi peska na dnu reke ako dođe do eksplozije da se ne oseti", objasnio je Mali.  

Najavljena je i izgradnja akvarijuma blizu nekadašnjeg hotela "Jugoslavija", Prirodnjački muzej će biti kod parka "Ušće". 

Inače, novi most gradi se na mestu Starog savskog mosta i imaće po dve trake za vozila u oba smera, baštice za tramvaje, kao i pešačke i biciklističke zone sa strane.
Novi most trebalo bi da bude gotov, kako je rekao Vučić, do marta 2027.

Njegova dužina biće 420 metara, glavni raspon mostovske konstrukcije 166 metara, širina 38, a na mestima vidikovca za pešake biće 42 metra. Dužina pristupnih saobraćajnica mostu sa obe strane reke biće 620 metara.

Takođe, prema planu novi most će biti funkcionalniji i kada je u pitanju rečni saobraćaj s obzirom na to da će razdaljina od jednog do drugog nosećeg stuba, iznad kojih će biti čelični luk, biti 166 metara, za razliku od starog kod koga to rastojanje iznosi 106 metara. Prvi kontigent čelične konstrukcije novog mosta preko Save stigao je prošlog meseca u Beograd iz kineske provincije Đangsu, iz pogona fabrike CSCEC u kojoj se pravi novi most.

Uklanjanje Starog savskog mosta počelo je krajem prošle godine, a završeno je krajem jula. Stara konstrukcija mosta biće skladištena u Batajnici, u pogonu podizvođača radova "Mostogradnji ING" u Batajnici, a jedna od lokacija na koju bi mogao da bude prenet jeste izmeću Zemunskog keja i Lida na Dunavu.

Obilasku radova prisustvuju i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić.